16 Reklama w Internecie 5 minut czytania

Zwiększanie oglądalności na blogach. Podsumowanie.

Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tej kategorii. Wiele rzeczy się działo. Tak jak zapowiadałem w ostatnich wpisach, dzisiaj publikuję pierwszą część z mojego, jakże ambitnego planu zwiększania oglądalności. W tym „raporcie” podsumuję blogi.

W przypadku blogów to niektórzy pisali, że samo częste pisanie spowoduje, że oglądalność się zwiększy. Jest to oczywista oczywistość, o ile mamy stałych czytelników, którzy na bieżąco śledzą to co piszemy. Taki stan rzeczy jest tylko i wyłącznie na tym blogu. Na pozostałych dwóch – o herbatkach i Apple już nie.

Jakie działania podjąłem:

  • seo blog – żadnych pieniędzy na reklamę nie wydałem. Skupiłem się na ciekawszych wpisach i promocji ich w różnych miejscach tj. wykop, PiO, Golden Line, zacząłem się udzielać na mikroblogach, czy też brałem udział w ostrzejszych dyskusjach,
  • ilans.pl – w ramach testów sieci reklamowej AdTaily wydałem 120zł na reklamę na kilku, lepszych od mojego, blogach. Efekty były zauważalne w oglądalności. Po zakończeniu kampanii było dobrze. Pisałem więcej, mój blog był wymieniany w prywatnych tzw. listach „must read” o Apple. Inni blogerzy zaczęli do mnie linkować. Pododawałem bloga do kilku katalogów (tych lepszych – tj. z wysokim PageRank). Wykop też trochę pospamowałem. Udało mnie się dostać Magic Mouse do testów.
  • Herbatki – tutaj trochę zaniedbałem sprawę. Wpisów dużo nie było, nic nie wydałem na reklamę. Jedyne co robiłem, to trochę katalogowałem, pozycjonowałem się na hasła biała herbata, czerwona herbata itp., próbowałem też przebić niektóre wpisy (z serii – ciekawostki) na wykopie oraz na forach gazeta.pl. Trochę darmowych herbatek do degustacji za darmo.

Dobrą wiadomością jest to, że we wszystkich przypadkach udało się zwiększyć oglądalność, co prawda nie o deklarowane 100%, ale zawsze to jakiś sukces. Powstaje teraz tylko jeden problem: jak mierzyć oglądalność. Akcję zacząłem z pierwszym dniem stycznia a skończyłem z ostatnim dniem grudnia. Jeśli porównywać oglądalność w tych konkretnych dniach to nie będzie widać różnicy. Dobrym porównaniem może się okazać ilość wszystkich odwiedzin na przestrzeni roku (przed rozpoczęciem i w czasie trwania akcji). Problemem jest taki, że w przypadku nowych blogów, a takimi są herbaciane.info i ilans.pl wzrost będzie 500% lub więcej. Ostatnia rzecz o której chciałem wspomnieć, to fakt, że przy nowych stronach, zwiększenie oglądalności o 100% jest bardzo proste.

Podsumowanie:

  • seo blog: w porównaniu do ostatniego roku, oglądalność podskoczyła o 42%. Warto odnotować tutaj, że ilość stałych czytelników też mnie się zwiększyła (co mogę zauważyć po bezpośrednich wejściach jak i w momencie pojawienia się nowego wpisu);
  • blog o herbatach (nowy, od maja 2008), wzrost o 327% (porównałem okresy od maja 2008 do końca 2008 oraz od maja 2009 do końca 2009),
  • blog o fanbojach Apple (nowy, od listopada 2008) wzrost o 119% (porównałem okresy od listopada 2008 do końca 2008 oraz od listopada 2009 do końca 2009).

Chyba nie jest tak źle.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Zobacz podobne wpisy

Komentarze 16

author Jurgi www 08.04.2010 18:02:10

Całkiem ładne wyniki. Muszę się pokusić (przezwyciężyć lenistwo) i zrobić sobie podobne statystyki, zwłaszcza że to całkiem niedługo będzie, jak blogu stuknie dwa lata.

author konstancja8 www 08.04.2010 19:22:08

a nie myślałeś przypadkiem aby poprawić jakość wpisów na blogu??
przepraszam, że się wymądrzam, w temacie SEO nie ma nic do powiedzenia, ale w temacie blogu o herbacie, do którego być może częściej bym zaglądała napewno :) zajrzałam na twojego herbacianego bloga - słabiutki; aż się prosi o jakieś klimatyczne zdjęcia i ciekawsze informacje o herbacie, dostępnych gatunkach, testy ... herbata to łatwy temat
ja mam bloga związanego z rękodziełem które jest moim hobby, nie jest on przedmiotem żadnych moich działań SEO bo nie służy do zarabiania - ale jestem po prostu dobra w tym co robię, ludzie chcą zaglądać na niego bo znajdują ciekawe zdjęcia i informacje; w ciągu kilku miesięcy oglądalność rośnie mi z miesiąca na miesiąc o 20-30%; chciałabym mieć takie osiągi na swojej "zawodowej" stronie :)

author gdaq www 09.04.2010 09:15:42

Masz racje zwiększenie oglądalności z 30 do powiedzmy 120 nie jest takim wyczynem jak z 200 do 800 :)

Mógłbyś więcej napisać o reklamie AdTaily? Moje próby reklamy pewnej strony nie specjalnie się powiodły.

author Przemo www 21.04.2010 14:35:21

"W przypadku blogów to niektórzy pisali, że samo częste pisanie spowoduje, że oglądalność się zwiększy. Jest to oczywista oczywistość, o ile mamy stałych czytelników, którzy na bieżąco śledzą to co piszemy. Taki stan rzeczy jest tylko i wyłącznie na tym blogu. Na pozostałych dwóch – o herbatkach i Apple już nie."

Prawda jest taka, że pisanie na bieżące i częste aktualizacje bloga muszą wpłynąć na jego oglądalność - choćby poprzez proces pozycjonowania i wyszukania naszego wpisu w wyszukiwarce. Drugi plus częstego pisania to uzyskanie grupy stałych czytelników - jakże ważne z punktu widzenia prowadzenia bloga. Niestety aby zobaczyć efekty należy poczekać - nikt nie zauważy, że nagle w danym tygodniu masz 10 wpisów, a nie 2, ale gdy taki stan rzeczy będzie się utrzymywał przez dłuższy czas, w końcu grono czytelników zacznie się powiększać, a oglądalność wzrośnie.

author Sylwester www 23.04.2010 08:08:03

Gratuluję wyników swoją drogą ciekaw jestem jakie są konkretne liczby odwiedzalności Twojego bloga, ja swoją stronę biznesową dla konkurencyjnej frazy zacząłem pozycjonować i optymalizować stronę jakiś rok temu, i muszę przyznać ze wzrost jest spory na przestrzeni roku odwiedzalność strzeliła o ponad 100% ale to żaden specjalny wynik biorąc pod uwagę że wcześniej nic ze stroną nie było robione. Porównamy teraz pracę 2010 na 2011 i także podzielę się z Wami swoimi przemyśleniami w tej sprawie.

A teraz pozdrawiam i biorę się za pracę :)

author ayden www 10.05.2010 12:19:54

Ciekawy tekst. Chyba na razie mogę tylko pomarzyć o podobnych wynikach, biorąc pod uwagę moją wiedzę o pozycjonowaniu :) No ale cóż, do wszystkiego trzeba dojść.

author Łukasz www 28.08.2010 18:44:55

Ano właśnie. Mógłbyś podać liczby bezwzględne :) Bo wzrost 300% może oznaczać wzrost z 1000 na 3000, ale równie dobrze z 100.000 na 300.000 :)

author crenos www 13.12.2010 00:30:53

Cześć
Jestem nowym czytelnikiem, przestudiowałem praktycznie cały blog a zwłaszcza to co piszesz w serii artykułów na temat zwiększenia oglądalności.
Nie wiem czy testowałeś to czy nie ... ale, z moich obserwacji bardzo duży i systematyczny ruch generuje FB.
Mam kilka przykładów, gdzie moja koleżanka z pracy prowadziła kampanie i wzrost odwiedzalności który się utrzymał był na poziomie około 20-30%. Jest to dużo ( tak mi się wydaje ) ponieważ witryna, która miała takie wsparcie działa sezonowo i działa, a odwiedza ją miesięcznie około 2k użytkowników. Dlatego przemyślana akcja na FB, może dać niezły efekt. Tylko przygotowanie takiej akcji to około od 1 do 2 miesięcy systematycznej pracy.
Dodatkowo witryna ta nie jest wogóle, w żadne sposób pozycjonowana.

author Łukasz www 28.08.2010 18:44:55

Ano właśnie. Mógłbyś podać liczby bezwzględne :) Bo wzrost 300% może oznaczać wzrost z 1000 na 3000, ale równie dobrze z 100.000 na 300.000 :)

author crenos www 13.12.2010 00:30:53

Cześć
Jestem nowym czytelnikiem, przestudiowałem praktycznie cały blog a zwłaszcza to co piszesz w serii artykułów na temat zwiększenia oglądalności.
Nie wiem czy testowałeś to czy nie ... ale, z moich obserwacji bardzo duży i systematyczny ruch generuje FB.
Mam kilka przykładów, gdzie moja koleżanka z pracy prowadziła kampanie i wzrost odwiedzalności który się utrzymał był na poziomie około 20-30%. Jest to dużo ( tak mi się wydaje ) ponieważ witryna, która miała takie wsparcie działa sezonowo i działa, a odwiedza ją miesięcznie około 2k użytkowników. Dlatego przemyślana akcja na FB, może dać niezły efekt. Tylko przygotowanie takiej akcji to około od 1 do 2 miesięcy systematycznej pracy.
Dodatkowo witryna ta nie jest wogóle, w żadne sposób pozycjonowana.

author internetowy www 30.12.2010 09:40:56

Stały wzrost oglądalności jest bardzo trudny do osiągnięcia.Trzeba by było naprawdę mieć cały czas o czym pisać.Najgorzej jak stronka jest ściśle tematyczna i brakuje już pomysłu na nowe artykuły a w danej branży nic się nie dzieje ciekawego.Prowadzący ogólne blogi mają łatwiej.

author Interv www 24.05.2011 19:57:16

Mógłbyś więcej napisać o reklamie AdTaily?

author macrek 26.05.2011 11:54:39

www.bullet-storm.pl.tl

author Jola www 10.06.2011 19:32:27

Ciekawy artykuł i niezłe wyniki, dla każdego "bloggera" jest ważne zdobycie jak największej oglądalności. Wszystkie metody (oczywiście te działające) są bardzo pomocne.

author Piotr www 08.02.2012 22:10:46

dobry artykuł

http://advcenter.pl

author Łowisko karpiowe Lesieniec 26.04.2012 19:51:55

Dziękuję za ten artykuł. Z racji, że dopiero zaczynam "poruszać się" w temacie pozycjonowania, jest to dla mnie skarbnica wiedzy.

Dodaj komentarz