4 Porady SEO 3 minuty czytania

Być SEO friendly (cz. I)

Wielu webmasterów, tych początkujących jak i zaawansowanych, którzy zaczynają przygodę z pozycjonowaniem stron szuka informacji o tym, co zrobić aby wyszukiwarki zaczęły „widzieć” ich stronę. Pierwsza rzecz jaką robią to katalogowanie. Dodając strony do katalogów prędzej czy później natkną się na termin "SEO friendly".

W katalogach oczywiście jest wyjaśnione czym jest owy termin. Otóż według informacji zawartych w tych katalogach, SEO friendly to nic innego jak bezpośrednie linki oraz przyjazne linki (tzw. friendly URL, tworzone są najczęściej dzięki mod_rewrite) do podkategorii! Najgorsze jest to, że często friendly URL nazywają SEO friendly i odwrotnie.

Powstają listy z "przyjaznymi" katalogami, a webmaster skoro widzi tego coraz więcej zaczyna to uznawać tego jako nowy dobrze znany mu termin.

Pierwsza i najważniejsza sprawa – SEO friendly to nie tylko bezpośrednie i przyjazne linki! To co jest napisane w tych wszystkich katalogach to bzdura! Wszystko po to, aby zachęcić umieszczania linków do swoich stron.

Wszystkie zabiegi mające na celu szybsze i łatwiejsze indeksowanie stron przez pajączki wyszukiwarek to optymalizacja strony. W skład optymalizacji wchodzą między innymi takie zabiegi jak:

  1. poprawne definiowanie meta tagów (tytuł, opis i słowa kluczowe),
  2. odpowiednie stosowanie tagów HTML (np. tytuły działów na stronie powinny znajdować się w nagłówkach - Hx),
  3. dobrym nawykiem jest używanie atrybutu alt w obrazkach, jako alternatywny napis, gdy obrazka nie będzie na serwer lub nie załaduje się,
  4. zasada "3 kliknięć",
  5. wspomniane wyżej friendly URL,
  6. linkowanie wewnętrzne,
  7. mapa strony.

Opis i przykłady w następnym wpisie.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 4

author Pio www 11.11.2006 15:06:38

8. title strony powinien mówić o zawartości konkretnej podstrony - nie powinien być używany do zdobywania słów kluczowych, każda podstrona powinna mieć unikalny i krótki title.

author RobRoy www 18.08.2009 11:00:29

Wszyscy piszą o keywordach, linkach, mapach, katalogach, a zapomina się, że najważniejsza jest treść. Jeśli jest wartościowa, to po pewnym czasie strona z pewnością trafi na wysokie miejsce. Być może nie na pierwsze, zajęte zazwyczaj tymczasowo przez wypozycjonowane na siłę serwisy, ale z pewnością trafi na dłużej do czołowych wyników a zmiany w algorytmach indeksowania nie będą miały na jej pozycję tak dużego wpływu jak w przypadku sztucznie pozycjonowanych. To taka rada dla początkujących ;)

author Goodies 01.02.2013 11:34:26

Mam pytanie w sprawie 4 zasady - "3 kliknięć", co to takiego?

author shpyo www 01.02.2013 12:41:26

@Goodies - chodzi o to, że użytkownik musi wykonać maksymalnie 3 kliknięcia by znaleźć informację jakiej szuka.

Dodaj komentarz