zwiekszenia oglądalności o 100% na kilku serwisach w rok. Od dłuższego czasu zbieram się aby zrobić podsumowanie, ale jak to zwykle bywa (szczególnie teraz) - brakuje czasu." />
32 Zarabianie na blogu 4 minuty czytania

MFA - Made For AdSense. Krok po kroku

Wybaczcie mały zastój na blogu. Projekt w którym pracuję, jest aktualnie - jak to szefostwo powiedziało - w fazie "sraczki", czyli termin zbliża się nieubłaganie, a jest jeszcze tyyyle do zrobienia. Dzisiaj chcę zacząć nowy cykl wpisów na blogu. Będę chciał stworzyć - razem z Waszymi radami - kilka(naście) stron MFA. Tylko nie takich ostrych spamów, a stron z wartościową treścią - która faktycznie będzie przydatna i fajną grafiką. Pamiętam o moim ambitnym planie zwiekszenia oglądalności o 100% na kilku serwisach w rok. Od dłuższego czasu zbieram się aby zrobić podsumowanie, ale jak to zwykle bywa (szczególnie teraz) - brakuje czasu.

Nie tak dawno, jedna z moich zapleczowych, tematycznych stron pod jednego klienta wystrzeliła w górę i to na kilka fraz. Po za katalogowaniem nie robił z nią nic szczególnego. Ostatnio zmieniłem wygląd, na bardziej ludzki :). Oglądalność skoczyła razem ze wzrostem pozycji (z 30 do prawie 90 uu dziennie). Wszystko fajnie, ale pozostaje pewien niedosyt. Mam tam reklamy AdSense, ale mimo małego ruchu i kilku kliknięć zarobki nie są wysokie. Z tymi kliknięcia tez różnie bywa. Zdarzają się na prawdę cenne kliknięcia i raz na jakiś czas potrafią zdarzyć dzienne anomalie, że to zaplecze potrafi wygenerować zysk nawet dwa razy większy niż serwis posiadający 2000 uu dziennie (tak wiem, tematyka tematyce nie jest równa).

Plan:

  • stworzyć 10-20 tematycznych stron, o dobrej jakości treści,
  • każda z nich będzie miała przyjemną grafikę,
  • zarobki... hmm. Nie chce tutaj się jakoś deklarować. Sukcesem będą jakieś systematyczne grosze, które zwrócą czas, domeny itp.
  • do tej zabawy będę chciał wykorzystać jedną z domen, które sobie leżą i wegetują w Internecie. Z tego co ostatnio sprawdzałem, to ma nawet jakiś PR i ma (chyba) 2 lata stażu. Ĺťeby start był łatwiejsze (po co się męczyć), co nie? :)
  • każda z tych stron będzie na subdomenie, oczywiście strony będą zoptymalizowane i treść będzie można komentować - aby pojawiało się nowej treści raz na jakiś czas.

Do tej zabawy będę też wciągał inne zapleczowe strony, aby uczyć się na błędach i metodą prób i błędów znajdować optymalne rozwiązania. Na przykład optymalne rozmieszczenie reklam itp.

Tematyka

Teraz pytanie do czytelników. Jakie tematyki byście wybrali, które mogą być najbardziej dochodowe, niszowe itp? Myślałem o samochodach, kampingach, łodziach, finansach, wyposażeniu wnętrz domów itp. Jakie są wasze typy i dlaczego?




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 32

author Jurandinho www 23.03.2010 00:13:49

Najwyższe stawki są za reklamy kasyn. Najwyższe wpływy z reklam generują strony, które nie oferują użytkownikowi wprost informacji jakich on poszukuje, a jedynie pokazują gdzie te informacje znaleźć. Wtedy user jest mentalnie nastawiony na klikanie. Dodatkowo eżeli link będzie jedną z pierwszych rzeczy jakie rzucą się klientowi w oczy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ferworze klikania i szukania informacji kliknie na naszą reklamę. W takiej roli dużo lepiej sprawdzają się linki tekstowe... tyle na temat teorii i w jakimś tam stopniu moich przemyśleń. W praktyce jak to zwykle bywa potrzeba profesjonalizmu i fachowości, aby to ładnie trybiło.

author Jurgi www 23.03.2010 02:49:31

O, ja już myślałem, że zdołowała cię przegrana w „prestiżowym” konkursie wiadomosci24.pl, ha, ha, ha. ;-)

author Łukasz ma 90 dni www 23.03.2010 07:04:45

A w jakich językach będziesz to robił? Bo jeśli pójdziesz za granicę mnożnik jest wiekszy :) Z chęcią będę czytał i mam nadziejęm, że się nauczę od mistrza :)

author Paweł Rabinek www 23.03.2010 08:43:11

Nie wiem czy robiłeś jakieś wyliczenia, ale 20 stron o zasięgu 100 UU dziennie raczej na siebie nie zarobi z samego AdSense :) Wyjdzie na zero, uwzględniając przede wszystkim czas Twojej pracy, jaki będziesz musiał włożyć w zbudowanie stron, przygotowanie treści i pozyskanie linków. Ĺťeby to miało sens, musiałbyś zrobić MFA w dużo większej skali i wykorzystać też inne źródła dochodów.

author gdaq www 23.03.2010 09:14:35

Sprawdzałem kiedyś jakie branże (i frazy) są najlepiej opłacane i wynikło mi z tego, że najwięcej można zarobić na AdSense na stronach związanych z TURYSTYKĄ, oraz FINANSAMI.
Motoryzacja z mojego doświadczenia nie przynosi dużych dochodów w AdSense.

author Mateusz www 23.03.2010 18:50:53

Myślę że Motoryzacja, biznes i turystyka
Osobiście największy zysk z ADS na stronie prwatnej mam właśnie z reklam Turstycznch. Zbliżaą się wakacje i urolp więc to też dobry moment na puszczenie w sieć takiej stropny bo osoby które będą wchodzić będę Tobie generowały spory zysk ze względu na poszukiwania wczasów na wakacje czy urlop :)

author Annoyer13 www 23.03.2010 19:10:25

Ciekawy temat, będę bacznie obserwował rozwój ;)

author Grzegorz Krawczyk www 24.03.2010 22:38:47

Na turystyce swego czasu można było zrobić niezłe wypłaty i cały czas się tego trzymam mimo, że zarobki 3-4 razy mniejsze.

Ps. Mam nadzieje, że po tym wpisie nie zapanuje atak na MFA wszystkich :D

author kolryb29 www 15.04.2010 12:54:35

Minęły już 3 tygodnie, jak idzie tworzenie stronek MFA?

Zdecydowałeś się na jakąś tematykę, planujesz to oprzeć na polskim rynku czy raczej uderzasz za ocean (lepsze stawki)?

author Zgred www 28.04.2010 15:25:58

majac do dyspozycji obecnie ok 40 stronek tyrystycznych ale nie MFA tylko pod klienta (tresć+reklamy+pozycjonowanie na niszowe fraz), generujące 50-100 UU dziennie w miesiąc zwraca się całość inwestycji - tu uwaga do Pawła rabinka - kwestia tematyki i doboru klienta/rynku docelowego. Jak dobrze zrobisz to będziesz czerpał profity ;)

author kolryb29 www 09.05.2010 23:11:37

Są jakieś wieści z pola bitwy, czy autor ma więcej na głowie niż zabawa w mfa?

author dboho www 24.06.2010 17:29:06

Moim zdaniem powinieneś tworzyć jakieś zaplecza typu Grafika / Internet / Komputery / Moda / Uroda.

To chyba tyle :)

author Marcin www 14.07.2010 13:01:48

Ja nie powiem jaka tematyka najlepsza ale mogę ci odradzić katalogi stron i strony z Grami Java oraz ogólnie GSM bo tam stawki są najniższe tak samo jak klikalność.

author majkel www 29.07.2010 16:19:54

ja to widzę tak, bawicie się w robienie 40+ stron o tematyce która się najbardziej opłaca. może się mylę ale dla mnie to droga na skróty która dla was okaże się ślepa uliczką. Znam kilku ludzi którzy potrafią czerpać zyski z jednej, dwóch, góra 3 witryn tyle ile wy nie uciułacie z tych 40 razem wziętych. TREŚĆ SIĘ LICZY I ODPOWIEDNIE PODEJŚCIE. Jeżeli ktoś jest zainteresowany moim podejściem to niedługo rusza mój blog na którym będę chciał wyjaśnić parę kwestii na temat tworzenia stron, zapraszam do lektury

author kolryb29 www 30.08.2010 18:53:40

@majkel co Ty gadasz? te 40 stron może być znacznie bardziej dochodowe niż te 2-3 serwisy. Kogo znasz? Zazwyczaj MFA są takie, że przy 100 odwiedzinach jest klikalność na poziomie 30-60%. Jak się wstrzelisz w tematykę to jedna taka strona pociągnie te 40 a czasem więcej...

author Annoyer13 www 05.12.2010 23:14:09

I jak tam efekty?

author majkel www 29.07.2010 16:19:54

ja to widzę tak, bawicie się w robienie 40+ stron o tematyce która się najbardziej opłaca. może się mylę ale dla mnie to droga na skróty która dla was okaże się ślepa uliczką. Znam kilku ludzi którzy potrafią czerpać zyski z jednej, dwóch, góra 3 witryn tyle ile wy nie uciułacie z tych 40 razem wziętych. TREŚĆ SIĘ LICZY I ODPOWIEDNIE PODEJŚCIE. Jeżeli ktoś jest zainteresowany moim podejściem to niedługo rusza mój blog na którym będę chciał wyjaśnić parę kwestii na temat tworzenia stron, zapraszam do lektury

author kolryb29 www 30.08.2010 18:53:40

@majkel co Ty gadasz? te 40 stron może być znacznie bardziej dochodowe niż te 2-3 serwisy. Kogo znasz? Zazwyczaj MFA są takie, że przy 100 odwiedzinach jest klikalność na poziomie 30-60%. Jak się wstrzelisz w tematykę to jedna taka strona pociągnie te 40 a czasem więcej...

author Annoyer13 www 05.12.2010 23:14:09

I jak tam efekty?

author io 21.12.2010 12:53:13

a przepraszam... co to za problem mieć dziennie 30 - 60 unique visits na stronie?
niech się magik lepiej pochwali, jak osiągnąć 80-100.000 odwiedzin dziennie. Może wtedy nawet liczby z programu adsence zaczną mieć sens?

;)

author Paq www 23.12.2010 22:32:33

Dobry tekst. Przestrzegam tylko przed robieniem stronek związanych ze zwierzętami, szkoda czasu i nerwów - wiem z autopsji.

author Turystyczny www 05.01.2011 23:16:20

Ja proponował bym tematykę strony związanej z branżą turystyczną. Np baza noclegowa prezentująca oferty noclegowe w danym mieście. Za dodanie oferty możesz wziąć jakiś określony abonament. Przy tym również adsense reklamy stron związanych z ofertami noclegowymi. Ja mam taką stronę i zawsze jest to jakiś dodatek w domowym budżecie.

author Bartek 02.08.2011 19:48:59

No i jak? Udało Ci się osiągnąć cel? Zarabiają te strony?

author Pozycjonowanie strony 31.07.2012 13:34:35

I jak wyglądają teraz twoje działania? Zarabiasz to co chciałeś czy jeszcze nie? Jaką tematykę wybrałeś?

author Artech www 16.08.2012 11:55:52

Myślę, że nieruchomości to jest dobry typ. Dla czego - bo jest to rynek na którym ciągle coś się dzieje, ale ludzi szukają porad w tym temacie.

author wojtaseka www 23.08.2012 18:54:06

Po przeczytaniu twojego posta sam zastanawiam sie nad stworzeniem kilku stronek MFA a potem wypozycjonowaniem ich i zarabianiem. Zdaję sobie sprawę, że to ile zarobie zależy od tematyki, ale ile mogę tak ok. zarobic przy 5 wypozycjonowanych na w miarę popularne frazy stronach?

author Lou 27.09.2012 13:14:32

To nie dobrze że robisz stronki pod publiczkę dla kasy.
Chęć zysku jako główny cel tworzenia strony to lipa. A strony takie wyglądaja jak kupa oblepiona reklamami.
"A może łodzie, a może kempingi, a może finanse" - noż ku***a człowieku!
Pytasz się o czym zrobić stronę to Ci odpowiem.
Zrób stronę o swojej pasji jeśli masz takową, zrób strone o tym na czym się znasz a na której się nie zna nikt inny w promieniu kilometra. Pisz o tym o czym uwielbiasz pisać. I zrób jedną stronę a porządnie.

author Kasprowy Wierch 03.10.2012 23:03:28

Zgadzam się ze stwierdzeniem, że strony należy robić o tematyce którą się naprawdę lubi a nawet kocha :) Nie raz trafiałem na stronki które ewidentnie zawierały teksty napisane przez osobę która się daną tematyką za bardzo nie interesuje. Naprawdę można to było wyczuć.
Szybko z takiej strony uciekałem i już nie wracałem...

author OceanFire www 08.04.2013 13:02:48

Ostatnio moda na MFA szczególnie przybrała na sile, wystarczy popatrzeć na oferty na allegro.
Wszystko to powoduje ze zarobki idą w doł.

author Śmieszne filmiki 22.08.2013 08:09:06

OceanFire
Masz rację. Przez te oferty na allegro lecą zarobki w dół. Sami sobie szkodzimy, bo jeżeli zarobki lecą w dół to i nie opłaca się nawet przeglądać tych ofert. To wszystko z biegiem czasu.

author Kuba www 14.11.2014 01:52:49

Paq jedynie o czy można zrobić MFA to właśnie o pingwinach, zauważyłem że najwięcej ludzi o nich czyta :)

author Krzysiek 21.01.2015 21:02:49

To racja że kasyno, bukmacherka itp. ma najwyższe stawki jak to ktoś wspomniał na początku. Pytanie tylko jak to się ma do polskiego prawa tj. ustawa hazardowa, reklamowanie hazardu itp.?

Dodaj komentarz