3 Reklama w Internecie 4 minuty czytania

Raport ze zwiększania oglądalności

Nadszedł czas, aby podsumować moje poczynania na zwiększaniu ruchu na stronie. Dopiero teraz zdecydowałem się zrobić pierwsze zestawienie, gdyż akcja się zaczęło w połowie stycznia. Jako punkt odniesienia będę podawał miesięczną ilość odwiedzin, czas na stronie i bounce rate. Na sam koniec powiem co udało mnie się zrobić. Przyjmijmy zasadę, że jeżeli nie będę pisał nic o danym serwisie, to znaczy tyle, że nic nie robiłem w kierunku zwiększenia oglądalności.

Styczeń 2009:

Luty 2009:

  • autentyki - 70k, 5:55, 52%,
  • atlas wifi - 9,8k, 2:10, 40,71%,
  • blog - 5,0k, 2:02, 71,83%.
  • dowcipy: 7,9k, 5:17, 57,04%,
  • lukas podolski: 1,4k, 1:15, 57,91%
  • herbaty: 0,8k, 1:33, 58,57%,
  • ilans: 0,6k, 1:28, 68,74%
  • nargody darwina: 10,9k, 6:07, 31,14%

Wyjaśnienia

Jak się można było spodziewać, w lutym zawsze są spadki - przez mniejszą ilość dni.

Autentyki zaliczyły dość duży spadek z jednego powodu. W kanale RSS pojawiają się teraz całe teksty, a nie jak było do tej pory pierwsze XXX znaków. Jak wspomniał Darek w jednym z wpisów - surowiej oceniam śmieszność tekstów. Efekty powoli są. Więcej plusów niż minusów dostają teksty.

Atlas Wifi z kolei poszedł w górę, tylko dlatego, że zmieniłem całkowicie wygląd oraz poszło informacja w świat o tym fakcie. Pisały o moim serwisie różnego blogi i serwisy komórkowe. Stąd wzrost. Na wczorajszym NetDay #2 opowiedziałem o nim i było bardzo duże zainteresowania, a nawet pytania. Nie spodziewałem się takiej reakcji.

Blog, nieznaczny spadek. Na różnych forach informowałem o mojej akcji. W statystyka widać lekkie zwiększenie się ruchu z RSS. Ponadto mam reklamę u Krzyśka Lisa wraz ze specjalnym wpisem o mojej akcji. Reklama okazała się w miarę skuteczna, co widać na lekkich wzroście spędzania czasu na blogu.

Blog o herbatach zaliczył wzrost, tylko dlatego, że wrzuciłem info o fajnej kolekcji naczynek do picia yerby na wykop i wyczaj.to. Ponadto zmieniła się grafika, którą dałem co oceny - więc to też miało znaczenie. Umieściłem też formularz na newsletter. Do tej pory nikt się nie zapisał.

Apple'owy blog zaliczył spadek, bo w styczniu dałem info na wykop o jednym wpisie.

Nagrody darwina róznież zaliczyły spadek, bo skończyła się kampania w serwisie kretyn.com. Skuteczność była lepsza niż się spodziewałem (konwersja 1,8%).




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 3

author Mih www 02.03.2009 15:37:30

"...w lutym zawsze są spadki - przez mniejszą ilość dni." Czy 2 dni robi aż taką różnicę? No nie wiem, ciężko to będzie również stwierdzić po marcu. Mimo, że dłuższy to może nie być wcale czynnikiem ewentualnego wzrostu, ale przyjde i poczytam z chęcią jakie będą wyniki. Pozdrawiam

author Adam www 03.03.2009 18:18:51

3 dni - styczeń 31 luty 28. Różnice nie są duże więc można to w ten sposób wyjaśnić.

author Mariusz www 04.03.2009 20:33:59

W przypadku niektórych serwisów znaczenie mogą mieć również ferie.

Dodaj komentarz