53 Prawdy i mity 5 minut czytania

PageRank

Dzisiaj we wczesnych godzinach nocnych (2 rano), rozpoczęła się aktualizacja PageRank. Każda taka aktualizacja, rozpoczyna dyskusję na temat wartości lub przydatności tego "zielonego paska".

Przez ostatni miesiąc robiłem testy oraz obserwowałem zależność miedzy PageRank a wynikami wyszukania oraz jak on się ma do szybkości indeksowania nowych stron (linki zewnętrzne) jak i podstrony w serwisach (linki wewnętrzne).

Wyższy PR to szybsze indeksowanie

Mój serwis - autentyki.pl - jest aktualizowany dwa razy w tygodniu. Warto nadmienić, że strona główna posiada PageRank=4, a kategorie 3. Nie tak dawno, na autentykach stworzyłem nową kategorię z tekstami – przykładowe cv. Dział ujrzał światło dzienne w godzinach porannych (pojawienie się w menu głównym, oraz kilka tekstów z tego działu pojawiło się na głównej stronie z linkiem do tej kategorii), zaś następnego dnia w godzinach wieczornych już był w wynikach wyszukiwania pod to hasło (pozycja nr. 12)! Poprzednio, gdy autentyki miały "trójkę" indeksacja trwała od 3 do 7 dni. Dla potwierdzenia tej tezy podam jeszcze jeden przykład. Na stronie bluejacking.pl (nowa strona, powstała na przełomie lutego i marca) zaindeksowanie nowego działu trwało prawie półtora tygodnia.

Bardzo podobnie wygląda sytuacja z linkami zewnętrznymi. Linki umieszczanie w serwisach, których PageRank wynosi 4 lub więcej szybciej były indeksowane, dzięki czemu szybciej były widoczne zmiany w wynikach wyszukiwania.

Z obserwacji zauważyłem jedną ciekawą rzecz. Mianowicie wartość PageRank można oddzielić kreską na dwie części. Pierwszą z nich to strony, dla których zielony pasek pokazuje wartość od 0 do 3. Drugą częścią są strony z PR większym lub równym 4.

Od czego zależy wartość PR?

Ten temat też jest bardzo zagadkowy i tajemniczy. Krążą różne teorie o tym. Jedni mówią, że to zasługa ilości linków prowadzących do serwisu, drudzy – częstotliwość aktualizacji strony, a jeszcze inni że to kombinacna jednego i drugie + sto innych nieznanych czynników.

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Posiadam serwisy, które nie były w ogóle linkowanie i podczas tej aktualizacji zostały obdarowane „czwórką” (wcześniejsza wartość wynosiła 2 lub 0). Wspomniana wcześniej nowa kategoria na autentykach również dostała 4, a byłem pewny, że będzie to 3 (jak zawsze do tej pory tak bywało). Z kolei Wirtualnej Polsce spadł PageRank z 7 na 6.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 53

author dario-g www 03.05.2007 12:56:24

Treść jest bardzo istotnym czynnikiem. Domena zine.net.pl istnieje od niedawna, ale właśnie dzięki zawartości posiada już PR na poziomie 3. :)

author shpyo www 03.05.2007 12:58:08

PR=3 dostaje każda nowa strona ;) Potem kolejna aktualizacja to weryfikuje ;)

author pozycja www 03.05.2007 21:42:29

Hm, w sumie muszę to przetestować bo mój blog awansował z 2 na 4. Tak swoją drogą dzieĸi narzędziom google można sprawdzać kiedy ostanio robot google gościł na naszej stronie.

author szablony stron www 03.05.2007 21:44:09

Moi drodzy, nie jestem super specjalistą w tej dziedzinie, ale czytuję co nieco zagraniczne fora tematyczne dotyczące pozycjonowania i zagadnień optymalizacji www, między innymi iwebtool.com (gorąco polecam) i powiem szczerze tak. Jedne strony www aktualizowane częściej i posiadające dużą zawartość treści na stronie są wyżej cenione, ale zasadniczo jednak wszędzie przewija się na forach jedna istotna sprawa dotycząca back linków, ale ze stron tematycznie powiązanych z naszymi ma się rozumieć, chociaż domorośli pozycjonerzy twierdzą "link to link, nie ważne skąd pochodzi, bo prędzej czy później Ci pomoże" - no niby zgoda, ALE.. gdzie tutaj jest rozum? Przecież liczy się jeszcze geolokalizacja, czyli skąd link pochodzi, oraz oczywiście z jakiego IP. Osobiście znam sporo osób, które mają nawet strony z niskim, nawet zerowym PR i udało im się wypozycjonować strony wysoko, ale pewnie za jakiś czas i im wzrośnie PR, a zatem zamyka się koło, skoro pozycjonowali metodą - namnażania BL do tej konkretnej strony WWW, mamy odpowiedź zasadniczą. Ach, bym zapomniał, linki w stopkach stron rzekomo mają mieć mniejszą MOC, no tak... ale tu się nasuwa konkluzja, że niby to już będzie tak łatwo pozycjonować takimi metodami, ale bzdura, kolejna bzdura.. bo takie linki zawsze miały mniejszą moc od linków które znajdowały się w treści postów, albo artykułów na stronie BO, były niżej od tych które są wyżej, albo w nagłówku strony WWW. Zatem jedna zasadę sobie weźcie za pewnik, back linki zawsze będą grały istotną rolę, ale tylko te, które znajdują się maksymalnie wysoko na stronie danego autora, robot idzie od góry do dołu, a nie na odwrót :-)
pozdrawiam

author mr_zola www 07.05.2007 14:16:26

dario-g - moja stronka istnieje też od niedawna i na pewno nie dzięki zawartości ma PR=3 bo przez długi czas nie miała treści praktycznie wcale, a teraz treść też nie jest najwyższych lotów :) Właściwie to nie mam pojęcia dlaczego ma PR=3

author klimton www 15.05.2007 23:50:08

zeby wiedziec kiedy byl bot na stronie wystarczy wpisac w google.pl
cache:www.adres_strony.pl

author Darmik www 28.05.2007 11:38:31

Tak sobie czytam i dochodzę do wniosku że google to mimo wszystko pewna loteria.
Raz będzie lepiej a raz gorzej. Jedno jest pewne że trzeba aktualizować stronęi zdobywać linki tematyczne.

author mtd13 www 02.08.2007 22:14:52

Nie każda strona dostaje tak od razu PR=3! :)

author mario www 28.11.2007 00:33:02

a moja też jest od nie dawna a nawet nie ma 0

author redigo www 07.12.2007 08:53:55

Ja mam aktualnie PR=3 z podziewam się PR=4 od roku staram się poprawić PR testowałem mnóstwo programów do analizy strony polecam meta tag Analyzer ale najlepsze
efekty daje wymiana linków lub zakup dobrych linków
Jedno pytanie skont wiadomo kiedy zaczyna się ocena PR nigdzie tego nie znalazłem

author Alexander www 23.01.2008 01:04:42

"Od czego zależy wartość PR?
Ten temat też jest bardzo zagadkowy i tajemniczy."

Nic dodać, nic ująć :D

author Michoo www 01.02.2008 11:47:14

A ja od 2 miesięcy dodaje linki (katalogi tematyczne, portale typu onet, interia, do google i yahoo itd) a nadal mam PR=0 oraz nie wykrywa mnie za bardzo. Co mam zrobic aby google mnie polubiło? moj adres to www.sterownikionline.pl licze na pomoc, pozdrawiam

author bary www 29.02.2008 13:23:48

A ja mam pr ciągle 0 i wiele linków już dodawałem katalogi stron itd.
nic nie pomogło adres strony www.luxinvestments.pl
z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. b

author redigo www 07.03.2008 19:29:58

odpowiedz dla bary
musisz poprawić kod strony "meta tagi" i samą teść strony dług by pisać
kilka ciekawych miejsc i programów podaje adresy
http://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html
http://www.kurshtml.boo.pl/html/body.html

author dominik123 www 19.03.2008 22:28:29

Ja chyba też dostałem bana od google. strona ma jakieś 2 miesiące i na początku było super wychodziłem w google id. słowa kluczowe tj; projektowanie i urządzanie akwarium byłem na wszej stronie teraz wogóle. pomóżcie pliss strona to: www.luxinvestmenste.pl

author Copek 16.03.2009 17:53:06

Słyszałem, że Google generalnie zrobiło sobie monopol i robi co chce. Jak ktoś chce komuś zaszkodzić to zgłasza jego stronę jako spam, a jeszcze bardziej przesrane jest jeśli ma znajomego w googlu i ten znajomy zrobi swoje i strona jest dołowana bu-bu.Ale słyszałem że wyłapują takich z googla i firm współpracujących np takich z certyfikatem i zajmujących się pozycjonowaniem.

author JKCHRIS www 25.03.2009 15:15:10

Ja mam podobny problem. Stronke www.galwanizernia.info umieściłem juz dość wysoko w wyszukiwarce , ale page rank ciągle 0 . O co wtym chodzi ?? Jak go podnieść ??

author młodzieżowy www 24.04.2009 08:34:32

Ja mam taki problem, że miałem stronę PR4 po aktualizacji mam PR0 A strona na dal jest wysoko w google i nie mam bana ani filtru. Co to może być? Dlaczego taki drastyczny skok?

author michal www 17.09.2009 15:10:59

ja mam stronę www.Portal-Automatyki.pl je pierwszej stronie wyszukań googla, prowadzą do niej linki z innych serwisów, strona juz fajnie zaindexowana, a PR 0 .... kiedy są robione aktualizacje PR..?

author harmonia www 17.09.2009 20:47:21

ciekawy post. słyszałem opinie, że pagerank ma bardzo małą wartość i nie warto się tym zajmować. a Wirtualną Polską - mój osobisty Page rank dla niej już dawno spadł do 2 ;P

author Irek www 04.10.2009 11:26:17

Ja tam czekam do następnej aktualizacji PR i nadal piszę arty w precelkach dodaję do wartościowych (no i jednocześnie płatnych) katalogów stron z wysokim PR i bardzo długim stażem w sieci. W dodatku moja strona zdobyła kilka tematycznych linków naturalnych! czyli naturalne pozycjonowanie ;D... po kolejnej aktualizacji liczę na wartość Page Rank na poziomie 3-4 bo już 5 to kosmiczna wartość jak dla mnie ;)... oby mnie intuicja nie zmyliła

Swoją drogą PR wyznacznikiem szybkości indeksowania strony? ciekawe to jest bardzo ponieważ moją stronę bez PR google zindeksowało w 2 dni ,a w wynikach wyszukiwania byłem w 3 dniu ... oczywiście nie na czołowych pozycjach ale na 32 miejscu... w sumie i to dobre :)

Pozdrawiam wszystkich z branży

author tochu 09.01.2010 20:47:08

Od czego zależy wartość PR?
"Ten temat też jest bardzo zagadkowy i tajemniczy. Krążą różne teorie o tym. Jedni mówią, że to zasługa ilości linków prowadzących do serwisu,"

To chyba nie.
Linki prowadzące do serwisu wpływają na pozycję w wyszukiwarce, a w postach wyżej można przeczytać, że nawet niski PR może dać wysokie miejsce.

author Pawel www 18.02.2010 13:28:01

Moja strona wysoko w wyszukiwarce a PR 0 ciekawe !!!!!!!!!!

author Kwiatek www 11.04.2010 22:45:08

Czy jest może coś takiego ilość koniecznych linków dla określonego PR?

author hanagah www 27.05.2010 14:09:21

W moim przypadku do dopiero jest zagadka(www.electronic-cigarette.ie).W Irlandzkim google konkurencja w mojej branży minimalna.Ilość linków innych sklepów znikoma.Byłem na 2 -3 miejcu po wpisaniu kluczowych i nagle hoop 40 stronna tam gdzie jedynym słowem kluczowym iinych jest przedrostek " ELE" Po paru dniach pyk i znów w pierwszj trójce.Nie mineły trzy dni ,ciach znów nicość.O co tu chodzi ludzie?

author robert www 02.06.2010 00:11:22

jestem początkujacy w tej dziedzinie i zaczynam od dodawania strony do katalogów a ze mam duuuuzo czasu to siedze i dodaje uparcie ....zobacze co z tego wyniknie

author Monisia www 02.06.2010 00:13:20

a dla mnie to czarna magia ale ucze sie

author korba www 30.06.2010 16:56:21

dobre :)

author kikoj www 09.10.2010 01:38:05

Ja miałem PR3 , dodałem stronę www.sklepbudowlany.olsztyn.pl do ok 100 katalogów oraz wielu linków i strona spadła na PR2, kilka pozycji w dół w wyszukiwarce .

author gregor www 03.12.2010 20:05:02

moja strona ma pagerank 0, ciagle o co mam zrobić?

author kikoj www 09.10.2010 01:38:05

Ja miałem PR3 , dodałem stronę www.sklepbudowlany.olsztyn.pl do ok 100 katalogów oraz wielu linków i strona spadła na PR2, kilka pozycji w dół w wyszukiwarce .

author gregor www 03.12.2010 20:05:02

moja strona ma pagerank 0, ciagle o co mam zrobić?

author lukasz www 17.12.2010 13:43:48

moja tak samo caly czas pg 0 a jakos w wyszukiwarce jest dosc wysoko, nie wiem czemu, ale wprowadzalem zmiany na stronie ale w google jest caly czas to samo moja strona to www.perfumyaroma.pl bardzo bym prosil o pomoc co moge jeszcze zrobic zeby byla jak najwyzej

author Rados www 03.02.2011 12:12:07

Witam
Mam podobny problem. Stronka jest już w sieci od pół roku, dodałem ją d o wielu katalogów, mam parę linków i nadal PR 0
Mozę ktoś ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam

author Rados 03.02.2011 12:13:14

aaaa. zapomniałem
moja stronka to www.abcmama.pl

pozdrawiam

author Q www 16.04.2011 14:56:56

ehh pr mojej stronki wynosi 2. udalo mi sie go podniesz z 0 i dalej nie moge;/ a stronke mam ofotografii ślubnej

author Strony 24.05.2011 01:38:45

Nie zgodzę się, że wyższy PR to szybsze indeksowanie, moje strony z PR0, google indeksuje niemal z miejsca po zatwierdzeniu tekstu.

author Wyspa Bornholm 13.06.2011 13:26:36

A moja stronka nie dostała od razu PR 3. Podobno teraz sama wartość PR nie ma już tak dużego znaczenia jeśli chodzi o pozycje w google. Jeśli chodzi o wartość PR to według mnie składa się na nią bardzo dużo różnych czynników. Linki, treść, aktualizacje, odwiedziny i pewnie wiele wiele więcej:)

author Tworzenie stron www 29.06.2011 23:35:02

Szczerze mówiąc PR jest skomplikowanym elementem SEO. Dlaczego? Strony naszych Klientów zyskały PageRank 2 za to tylko, że są. Nasza strona, gdzie BL jest niemała ilość, przez długi okres miała PR0, a od kilku dni niespodziewanie PR3.

Zatem tylko czekać, czekać, czekać...

author Quiq www 23.01.2012 20:06:49

Zgadzam się, jest to skomplikowana sprawa. Moim zdaniem istotnym czynnikiem wpływającym na PR jest czas, jednak bez contentu strona nie zdobędzie wyższego PR "sama z siebie".

author clue www 01.04.2012 14:48:01

Do mojej strony nie idzie żaden link, a ma PR2. Do strony takiej jak psychoterapiawpolsce.pl idzie ich parę a ma PR4. Wydaje mi się, że gogle ma dużo więcej przesłanek PR niż linki. Na pewno content też, ale te strony nie mają jakiegoś bardzo unikalnego. Wydaje mi się, że G coraz skuteczniej potrafi określać linki dodane przez osoby nie związane z linkowaną stroną, ma jakiegoś nosa do bezinteresownych linków.

author sklep owad 05.04.2012 08:04:02

Page rank nie ma już większego znaczenia na pozycjonowanie, tym bardziej po zmianie algorytmu w 2012 r i preferowaniu starszych stron. Najbardziej opłaca się pozycjonować strony na word press

author Rafał 25.06.2012 22:36:58

Jaki pracodawca ma prawo do dofinansowania.
Podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie do wynagrodzeń zatrudnionych pracowników ni niepełnepłnosprawnych może być pracodawca:
prowadzący zakład pracy chronionej,
zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i osiągający wskażnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 6%.
zatrudniający w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy mniej niż 25 pracowników (art. 26a ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; dalej ustawy o rehabilitacji)
Dofinansowanie nie przysługuje pracodawcom zatrudniającym w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy najmniej25 pracowników i nieosiągających wskażnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych wysokości co najmniej 6% (a więc zobowiązanym do wpłat na PEFRON na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o rehabilitacji).

author elBarto 09.08.2012 13:46:11

Dziękuję za wartościowy artykuł.
Zapraszam

author 4freak.pl 22.08.2012 13:18:18

Ważne jest również to by dodawać wartościowe komentarze do artykułów, które są popularne. To pomaga przy odwiedzinach botoow na naszych stronach.

author Magic www 13.10.2012 11:34:02

Dzięki za extra artykuł... Wiele się dowiedziałem...

author Miku www 21.10.2012 09:45:10

A może coś o Trust Rank?

author Michal 14.11.2012 12:25:37

Moja strona www.pressik.pl dziala juz ze trzy miesiace i wciaz PR=0 , a przez to nie moge za bardzo dodawac do katalogow zeby miec linki zwrotne :/

author KlamyC www 24.12.2012 20:56:36

Page rank nie ma już większego znaczenia w pozycjonowaniu... Ale art jest przedni...

author Beata www 29.12.2012 11:39:41

Niestety google kompletnie zmieniło algorytmy i wszystko co do tej pory poszło w łeb.

author Władek 14.03.2013 19:19:51

No właśnie trochę się algorytmy pozmieniały. Coraz większe zoo.

author Remez www 21.03.2013 09:03:26

Szybkość indeksowania nie zależy od pr strony. Zależy od tego jak często publikujemy na stronie nowe treści i czy niosą one ze sobą jakąkolwiek wartość. Nasza nowa strona dla przykładu (7 dni od rejestracji domeny) już po kliku godzinach od dodania artykułu jest on dostępny w indeksie.
Jeżeli traktuje o jakimś niszowym temacie to też się wyszukuje - mimo iż zarówno strona główna, jak i tym bardziej wszystkie podstrony nie maja w ogóle nadanego PR. To że Google szybciej indeksuje strony z wyższym pagerankiem nie wynika z tego że maja wyższy pagerank, tylko właśnie z tego, że częściej na nich przybywa treści. Jeśli są to treści wartościowe, to z czasem strona łapie wyższy pagerank, a nie odwrotnie.

author Loombardo 05.06.2013 17:35:50

Z tymi zmianami algorytmów to mam już dosyć. Ciężkie zoo ostatnio i tyle.

Dodaj komentarz