0 Porady SEO 4 minuty czytania

Keyword stuffing – upychanie słów kluczowych a pomocne treści

Każdy, kto zetknął się z jakimikolwiek poradnikami na temat SEO i tworzenia dobrze rankujących treści wie, że tzw. keyword stuffing nie jest obecnie widziany jako dobra praktyka. Proceder ten polega na upychaniu słów kluczowych w tekście, co często skutkuje ich przesadnym nasyceniem i w rezultacie prezentuje się jako spam. Czasem jeszcze można natknąć się na strony, które nieco przesadzają z wykorzystywaniem fraz, chociaż na ich usprawiedliwienie, kiedyś ta metoda sprawdzała się całkiem dobrze. Jak jest dziś? Czy Helpful Content Update z miejsca zmiażdży taką stronę? John Mueller z Google kilkakrotnie zabierał głos na ten temat.

John Mueller na temat keyword stuffing kiedyś

W 2018 roku John Mueller został zapytany na Twitterze, kiedy gęstość umieszczania słów kluczowych zostaje zakwalifikowana jako keyword stuffing. Pytający jako przykład podał stronę wyraźnie nadużywającą frazy, która jednocześnie znalazła się w SERP na 9 miejscu. W odpowiedzi ekspert odparł, że istnieje ponad 200 czynników rankingowych poza kwestią nadużycia słowa kluczowego i zasugerował, że nie wszystkie muszą zostać uwzględnione, żeby cieszyć się dobrą pozycją. Kiedy kolejny użytkownik zwrócił uwagę na przesadne powtórzenia, Mueller napisał:

„Zgadza się, ale jeśli zignorujemy nudny keyword stuffing (to było popularne w latach 90; wyszukiwarki mają w tym wiele doświadczenia), czasem wciąż można znaleźć wartość w czymś innym. Nie znam strony, ale według mnie keyword stuffing nie powinien skutkować usunięciem strony z indeksu.”

John Mueller o keyword stuffing dziś

Niedawno kwestia upychania słów kluczowych została poruszona ponownie, tym razem jednak nie na Twitterze, a na podobnym portalu Mastodon. Osoba zadająca pytanie podała stronę swojego klienta i zapytała, czy można uznać ją za przykład keyworf stuffingu. Jak się okazało w dalszej części konwersacji, klient został poszkodowany w wyniku wdrożenia aktualizacji Helpful Content. Mueller odpowiada w podobnym tonie jak 5 lat wcześniej:

„Nie sądzę, że sam keyword stuffing sprawiłby, że strona stanie się niepomocna. Zazwyczaj wyszukiwarki łatwo ignorują keyword stuffing, to była jedna z pierwszych rzeczy, które ludzie robili, żeby manipulować wynikami w latach 90 :-).”

Podsumowując, upychanie słów kluczowych nie musi wcale oznaczać, że cały tekst traci swoją wartość. Jeśli content jest pomocny, wciąż może być wysoko w Google. Nie oznacza to jednak, że ta taktyka przynosi dobre rezultaty. Jak zauważa Mueller, lata 90 minęły, a wyszukiwarki ignorują keyword stuffing. Użytkownicy natomiast niezmiennie są poirytowani nadmiernym używaniem fraz i przez to gorzej im się czyta tekst.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz