0 Porady SEO 5 minut czytania

Śledzisz trendy w SEO? Przystopuj! - porady od 3 ekspertów SEO

W branży SEO, redaktorzy newsów zawsze mają co robić. Nowa aktualizacja albo kolejna wypowiedź Johna Muellera? Artykuły praktycznie piszą się same. Trudno jest nie śledzić nowinek, obracając się w tak dynamicznym środowisku. Jednak jak się okazuje, czasem pogoń za trendami SEO może mieć zgubny wpływ na nasze domeny, zwłaszcza jeśli zapomnimy o tym, co naprawdę przynosi efekty. Oto wypowiedzi 3 ekspertów na ten temat.

Przestań sprawdzać, zacznij optymalizować

Aleyda Solis, międzynarodowa konsultantka SEO oraz założycielka Orainti przestrzega:

„Zbyt wiele działań SEO nie przynosi rezultatów, ponieważ są skupione na naprawianiu problemów albo śledzeniu błędów, zamiast optymalizowania i budowania, które sprawiłoby, że strona rozwinie się i będzie konkurencyjna.”

Według ekspertki, to nie brak wiedzy jest przeszkodą, ale wyzwania związane z prowadzeniem strony oraz niewystarczająca praca nad jakością struktury SEO. Jeśli chcemy poprawić rezultaty, istotna jest edukacja w tym zakresie, a także sprawdzanie i monitorowanie naszych działań. Solis poleca także, aby często zaglądać w SERP, analizować intencję użytkownika, sprawdzać z kim mierzymy się w rankingach i jaki typ treści dominuje na wysokich pozycjach.

Ignoruj trendy

Wiele osób jest przekonanych, że śledzenie trendów w SEO jest kluczowe dla skutecznego pozycjonowania. Joshua Hardwick, kierownik działu Content w Ahrefs twierdzi coś zupełnie przeciwnego.

„Moja rada jest taka, żeby ignorować trendy. W rzeczywistości SEO nie zmienia się aż tak bardzo i większość osiągnie lepsze rezultaty skupiając się na tych nudnych rzeczach, które zawsze działały.”

Co to oznacza w praktyce? Według Hardwicka do ponadczasowych zasad SEO należą 3 kwestie:

  1. Strona musi być dopracowana technicznie. Nie powinna utrudniać botom Google indeksacji, sprawdzać się na urządzeniach mobilnych i być dobrze zabezpieczona.
  2. Trzeba tworzyć kontent, którego użytkownicy poszukują. Dobierając frazy, należy brać pod uwagę intencję użytkownika, ponieważ Google jest już w stanie całkiem nieźle ją rozumieć.
  3. Nie wolno zapominać o pozyskiwaniu linków. Chociaż coraz więcej mówi się o tym, że link building nie ma już takiej mocy, wciąż jeszcze jest to bardzo istotne.

Opanuj podstawy do perfekcji

Patrick Stox, doradca produktowy i ambasador marki Ahrefs przychyla się do słów Hardwicka:

„Jeśli naprawdę chcesz osiągnąć większy sukces, przestań gonić trendy. Kluczem do sukcesu w większości firm są po prostu bardzo dobrze opanowane podstawy. To nudne, ale działa. Włóż więcej czasu i wysiłku w strategię tworzenia treści, pisanie i ulepszanie contentu, stosuj linkowanie wewnętrzne, promuj treści itd.”

Podsumowanie

  • Eksperci zauważają, że bieżące sprawy, naprawianie usterek i śledzenie trendów zajmują nas za bardzo. Przy tym wszystkim zapominamy o podstawach w SEO.
  • Aleyda Solis z Orainti twierdzi, że powinniśmy stawiać na edukację, monitorowanie i testowanie rozwiązań w zakresie SEO. Podkreśla też, że optymalizacja powinna być ważniejsza niż wyłapywanie problemów.
  • Joshua Hardwick z Ahrefs radzi, aby ignorować trendy. Według niego SEO nie zmienia się tak drastycznie, aby pogoń za nowinkami miała usprawiedliwić zaniedbanie tego, co sprawdzało się od dawna, czyli dopracowania technicznego, tworzenia contentu dla użytkownika oraz pozyskiwania linków.
  • Patrick Stox przypomina, że podstawy są istotne w tworzeniu treści, a firmy odnoszące sukces w pozycjonowaniu, mają je opanowane do perfekcji.



Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz