0 Google 6 minut czytania

Rok 2022 w pigułce – raport trendów wyszukiwania w Google

Grudzień to czas podsumowań, także dla Google. Chociaż w tle wciąż trwają kolejne aktualizacje, w tym Helpful Content, światło dzienne ujrzał raport trendów wyszukiwania z 2022 roku. W ostatnim takim raporcie Google wyróżniło „how to heal” jako frazę, która padała częściej niż kiedykolwiek. Tym razem hasłem, na które użytkownicy podobno położyli nacisk było „can i change”, co możemy ujrzeć w filmiku opublikowanym przy okazji raportu. Przyjrzyjmy się temu, co można znaleźć w innych kategoriach.

Trendy wyszukiwania – świat

Szybki rzut oka na najpopularniejsze hasła pozwala przypomnieć sobie najważniejsze wydarzenia minionego roku. W końcu topowe nazwiska, które pojawiają się wyszukiwaniach to celebryci uwikłani w rozmaite skandale. Patrząc na top 5, proces Johnnego Deppa i Amber Heard oraz oscarowy wybryk Willa Smitha odbiły się mocnym echem w świadomości internautów. Zainteresowaniem cieszą się także wydarzenia sportowe. Jednak przede wszystkim zestawienie pokazuje, że internauci zwracają się do Google po informacje w sytuacjach kryzysowych oraz przy okazji ważnych wydarzeń. Wysoko znalazły się hasła takie jak „Ukraine”, „Queen Elizabeth” czy „Texas school shooting”. Top 1 w kategorii wyszukiwania (searches) natomiast okazała się gra „Wordle”, co w zestawieniu z pozostałymi frazami jest dość zaskakujące.

Trendy wyszukiwania – Polska

W Polsce według raportu Google najbardziej zajmuje nas problematyczna sytuacja w Ukrainie. Trzy pierwsze hasła w kategorii „najszybciej zyskujące na popularności” dotyczą właśnie tragicznych wydarzeń, które dotknęły naszych sąsiadów. Osobną rubrykę zyskały również frazy zaczynające się od słowa „kryzys”, co wyraźnie wskazuje na pewne niepokoje społeczne.

Dlaczego warto śledzić trendy?

Google Trends to bardzo użyteczne narzędzie, które pozwala sprawdzać popularność haseł na przestrzeni czasu. Warto korzystać z niego nie tylko w momencie, kiedy pojawia się raport Google. To co jest zaprezentowane w corocznym zestawieniu, możemy wykorzystać przy tworzeniu własnej strategii pozycjonowania, jednak przede wszystkim powstało ono dla użytkowników. Google lubi udowadniać, że ma duży wpływ na życie internautów i służy ich potrzebom. Poprzez raport trendów, Google stara się pokazać wspólną drogę, jaką w ciągu ostatnich miesięcy przebył wraz z użytkownikami. Wskazuje na to charakter filmiku promocyjnego, a także ciekawostkowa forma przedstawienia wyszukiwań lokalnych w USA.

Oznacza to, że jeśli liczyliśmy na wskazówki co do pozycjonowania, nie dostaniemy nic na tacy. Mimo to warto trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, co interesuje użytkowników oraz jak formułują pytania. Poza tym powinniśmy także na stałe włączyć Google Trends do narzędzi, którymi posiłkujemy się przy prowadzeniu stron. Pomoże ono znajdować inspiracje na bloga czy tworzyć serwis newsowy. Możesz też dzięki niemu sprawdzić, na jakie dodatkowe frazy warto pozycjonować lokalną firmę. Być może bowiem Cię to zdziwi, ale w województwie kujawsko-pomorskim opłaca się sprzedawać nie tylko temperówki, ale także ostrzynki.

Podsumowanie

  • Google wypuściło kolejny raport z trendów i wskazało na duże zainteresowanie frazami zaczynającymi się od „can i change”.
  • W światowych trendach dominują ważne wydarzenia tego roku, wojna w Ukrainie, śmierć królowej Elżbiety oraz mecze piłkarskie, a także skandale z udziałem gwiazd.
  • Użytkownicy Google z Polski są zaniepokojeni obecną sytuacją. „Kryzys gospodarczy” oraz „kryzys energetyczny” pojawiały się często w wynikach wyszukiwania. Naszą uwagę zaprząta także sytuacja w Ukrainie.
  • Raport z trendów to sygnał dla użytkowników, że Google towarzyszy im zarówno w życiu codziennym, jak i przy ważnych okazjach. Nie jest to raczej ukłon w stronę webmasterów czy marketingowców, chociaż i oni mogą na tym skorzystać.
  • Google Trends to przydatne narzędzie, które pozwala zaplanować strategię pozycjonowania lokalnego i nie tylko. Warto się nim wspomagać i samodzielnie szukać potrzebnych danych.



Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz