0 Porady SEO 7 minut czytania

Twoja strona publikuje newsy? Dyrektor ds. SEO z New York Timesa ma dla Ciebie wskazówki

The News & Editorial SEO Summit 2021 to niezwykle ciekawe wydarzenie online, dedykowane przede wszystkim tym, którzy zajmują się publikacją aktualności. Mogą oni uzyskać bezcenne porady, dzięki którym zwiększą swoją widoczność w Google i poprawią wyniki strony. Zaproszeni specjaliści do spraw SEO przygotowali i wygłosili swoje wystąpienia 26 i 27 października. Wśród nich znalazła się Christine Liang, dyrektorka ds. SEO z New York Timesa. Przedstawiamy 10 bezcennych wskazówek, które przekazała uczestnikom konferencji.

Źródło: newsseo.io

1. Intencja wyszukiwania ma znaczenie

Podczas wyszukiwania fraz kluczowych, Christine Liang zaleca korzystanie z narzędzi oferowanych przez wyszukiwarkę takich jak chociażby Google Trends. Pomogą ocenić, czy dany temat wciąż jest wart, aby o nim pisać. Robiąc research poznamy również intencje naszych potencjalnych czytelników, które pomogą wyprofilować artykuł. Według specjalistki warto zadać sobie trzy podstawowe pytania. Jak wygląda dyskusja na interesujący nas temat? W jaki sposób do tematu podchodzi nasza konkurencja? Jakiego rodzaju treści powstają wokół danego tematu?

2. Dobry nagłówek to najlepsze zaproszenie do lektury

Tytuł artykułu powinien być dobrze przemyślany i zachęcać do kliknięcia. Będzie wykazywał wartość SEO, kiedy zadbamy o to, by miał około 65 znaków lub mniej (w trosce o czytelników z urządzeń mobilnych), frazę kluczową umieścimy na czele i sprawimy, aby był chwytliwy.

Źródło: https://biathlonpogodzinach.pl/

3. Słowa kluczowe w URL

Umieszczanie najważniejszych słów kluczowych w adresie URL ma dwie istotne zalety. W pewien sposób wpływa na naszą pozycję w Google, ale również informuje użytkownika, czego dotyczy tematyka naszej strony.

4. Obrazki i pliki wideo zwiększają zainteresowanie

Ludzie często mają swoje preferencje, co do sposobu przyjmowania informacji. Nie każdy doceni blok tekstu. Wiele osób będzie wolało obejrzeć zdjęcie lub materiał wideo. Duże znaczenie ma także jakość fotografii. Dobre zdjęcie skuteczniej zachęci czytelnika do kliknięcia w nasz artykuł.

Źrodło: https://allebiznes.pl/

5. Linkowanie wewnętrzne pomaga

Zamieszczanie linków w swoich artykułach, które będą prowadzić do innych podstron, może korzystnie wpłynąć na naszą domenę. Im bardziej się przyłożymy do tej kwestii, tym więcej korzyści odczujemy. Linki nie powinny być przypadkowe lecz tematycznie związane z zawartością podstron oraz odnoszące się do aktualności w temacie. Najlepiej w tym celu korzystać z tzw. anchorów, czyli linków w postaci słów kluczowych, które mówią wyszukiwarce, czego dotyczy strona, do której odnoszą.

Źrodło: https://allebiznes.pl/

6. Warto być pierwszym

Jeśli mamy taką możliwość, powinniśmy postarać się publikować nasze newsy jako pierwsi i zgarnąć konkurencji sprzed nosa kliknięcia oraz udostępnienia. Jednocześnie należy pamiętać, że Google nadaje priorytet najbardziej aktualnym treściom, zatem jeżeli chcemy pozostać na dobrej pozycji, możemy od czasu do czasu uzupełniać nasz artykuł o dodatkowe informacje. Liang zaleca około 50 do 100 słów.

7. Świeże treści są w cenie

Dla wielu osób ma znaczenie, czy treści, które publikujemy są aktualne, zatem warto zadbać o to, aby oznaczenie czasowe było odświeżane. Jak możemy na to wpłynąć? Jest kilka sposobów, między innymi dodanie artykułu do naszej strony głównej, promocja w mediach społecznościowych, wymiana obrazków, wrzucenie pliku wideo czy napisanie nowy wstęp.

8. Wartość strony można budować na przestrzeni czasu

Tak zwany evergreen content, czyli treść ponadczasowa, to coś co może korzystnie wpłynąć na pozycję naszej strony. Z czasem ludzie będą do nas zaglądać, kiedy dany temat będzie wiązał się z aktualnymi wydarzeniami. Przedstawicielka New York Timesa jako przykład z własnego podwórka, podała stronę tematyczną o R.Kelly’m, która została wyposażona w treści typu evergreen na miesiąc przed procesem znanego wokalistę, a wartość SEO zyskała w dniu ogłoszenia werdyktu.

Źródło: New York Times

9. Przygotowanie zawczasu się opłaca

Warto być zawsze dobrze przygotowanym i to, co możemy zrobić wcześniej. Zawsze musimy więc myśleć o tym, jaką treść evergreen warto zaktualizować, w jakie słowa kluczowe celować i które nagłówki możemy stworzyć naprzód.

10. Plan działania na ważnych eventach

Christine Liang poleca przygotowanie sobie swoistego podręcznika, który pomoże nam opracować plan postępowania podczas zbliżającego się ważnego wydarzenia. Powinniśmy uwzględnić w nim takie kwestie jak: kiedy nadawać na żywo, czego potrzebujemy przed, w trakcie i po evencie, co zazwyczaj działa, a co nie i co przyniosło dobre efekty naszej konkurencji.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz