6 Google 4 minuty czytania

Nowa aktualizacja danych strukturalnych wskazuje nowy, silny trend w SEO

Narzędzie służące do testowania danych strukturalnych zostało zaktualizowane 1 maja. Zmiany dotyczą przede wszystkim branży kulinarnej. Kilka dni później, 3 maja na blogu dla webmasterów pojawiła się informacja o nowych możliwościach dla stron z przepisami kulinarnymi. Zachęca się w nim do przesyłania sformatowanych receptur do Asystenta Google. Autor artykułu, Earl J. Wagner, inżynier oprogramowania, przekonuje o zaletach optymalizacji tego typu witryn dla wyszukiwania głosowego.

4 ważne właściwości danych strukturalnych dla stron kulinarnych:

  • Kategoria - wskazanie rodzaju posiłku, np. deser czy danie główne
  • Kuchnia - dotyczy rodzaju czy regionu kuchni, np. śródziemnomorska czy azjatycka
  • Wideo - dodanie tego wskaźnika pokazuje nacisk na dodawanie większej ilości treści z filmami
  • Słowa kluczowe - ta właściwość budzi największe kontrowersje, Metatagi słów kluczowych z uwagi na największą możliwość nadużyć, zostały w ostatnich latach zmarginalizowane.Dlatego tym bardziej dziwi taka rekomendacja Google.

Asystent Google i Google Home zmienią strategie SEO?

Wirtualni asystenci nadal są w Polsce mało popularni ze względu na brak tego typu urządzeń obsługujących język polski. W krajach anglojęzycznych popyt na nie stale rośnie i ten trend został szybko zauważony przez Google. Ostatnim krokiem w stronę wyszukiwania głosowego jest umożliwienie zakupu biletów kinowych bezpośrednio przez Asystenta Google. Wg VoiceLab ilość urządzeń głosowych na rynku amerykańskim zwiększyła się o ponad 312% w okresie między 2016 a 2017 rokiem.

Czy wpłynie to realnie na polskie strony? Póki nie zostaną wprowadzone na rynek urządzenia przystosowane do języka polskiego, raczej nie można oczekiwać rewolucji. Jest to jednak ważna informacja dla seowców pracujących na rynku zagranicznym. Także rodzime firmy mające aspiracje międzynarodowe powinny zastanowić się nad przemyśleniem obecnej strategii SEO. Możliwe, że już niedługo optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe będzie równie istotna, jak obecnie dostosowanie do urządzeń mobilnych.

 

źródło: Google Webmaster Central Blog (https://webmasters.googleblog.com/2018/05/send-your-recipes-to-google-assistant.html)

Wskazówki optymalizacji: https://developers.google.com/search/docs/data-types/recipe

Komentarz Search Engine Journal - https://www.searchenginejournal.com/recipe-structured-data/251365/




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Jakub Wasielewski

Jakub Wasielewski — autor wpisu

Pasjonat pozycjonowania i content marketingu. W roku 2012 założył markę The-­First.pl, a rok później zajął 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania Stron. Autor wielu artykułów bloga Seoninja.pl

Komentarze 6

author Chatboty GreenParrot www 18.05.2018 14:55:45

Przyszłość jest już! Po ostatniej konferecji I/O 2018 i prezentacji wirtualnego asystenta zostaliśmy w szoku.Wśród naszych rzeczywiście zauważamy trend wzrostowy zainteresowaniem botami. Nasyconej branży gastronomicznej z pewnością przyda się trochę zmiana strategii pozycjonowania :)

author Filip www 13.07.2018 11:49:04

Przez ten krótki czas z tego co wiem kilka rzeczy się zmieniło. Długo nie trzeba było czekać ;)
Artykuł bardzo ciekawy i rzeczowy, muszę przyznać, że przyjemnie się go czyta! Super.

author Krzyszrof www 27.07.2018 08:22:29

Co tu dużo mówić, zwięźle i na temat, ciekawie się czyta ;)

author hania www 19.08.2018 12:53:18

Coż, wszystko się zmienia. Trzeba iść z duchem czasu

author Patrycja www 08.10.2018 11:42:37

Tylko czekać aż będziemy przesyłać odpowiednio sformatowane strony na serwery google :)

author Dawid www 19.10.2018 10:26:52

Nie słyszałem nawet o tym muszę przetestować.

Dodaj komentarz