9 Porady SEO 4 minuty czytania

Jeden powód by rozważyć publikację informacji prasowej na stronie czy blogu

Gdy zacząłem prowadzić mój nowy projekt - blog o nowych technologiach highlab.pl - zacząłem dostawać dużo informacji prasowych różnej maści. Raz to informacja o nowych produktach a innym razem jakieś sukcesy firm (nagrody, analizy, raport, itp). Jak to z nimi bywa - część się nadaje na publikację a część nie. Większość niestety odpada. Ale jak już zdecyduję się na publikację to staram się z niej wyciągnąć najwięcej ile się da (oczywiście pod kątem SEO).

Ten 1 powód to ... linkowanie wewnętrzne

Oczywiście staram się tak dobierać notki prasowe by pasowały do tematyki bloga i mogły zainteresować czytelnika. Czasami robię wyjątek od tej reguły gdy widzę w niej potencjał pod kątem SEO. A tym potencjałem SEO jest właśnie linkowanie wewnętrzne.

Co wtedy linkuję?

W sumie wszystko co się da. Wpisy na blogu, kategorie a nawet tagi. Im dłuższa notka prasowa tym większa szansa na zdobycie większej ilości linków wewnętrznych. Rzadko, ale zdarza się, że zalinkuję gdzieś na zewnątrz. W takich przypadkach zazwyczaj są to linki do firm czy produktów.

Jeżeli coś w notce prasowej mi nie pasuje np. w tym miejscu powinna się znaleść jakaś wzmianka na dany temat - też robię takie zmiany. Zasada tutaj jest prosta - z informacji prasowej trzeba wycisnąć wszystko co się da.

Pamiętaj, że informacja prasowa to obliguje Ciebie do publikacji całości. Dobrze jest ją jeszcze przeredagować (też pod kątem SEO). Takie informacja mają to do siebie, że są wysyłane masowo i część redacji (w większości przypadków) wrzuca wszystko jak leci. A wtedy jest już problem z duplikowaniem treści.

One more thing...

Informacje prasowe są też bardzo dobrym wypełniaczem podczas dłuższego braku aktywności na stronie. Znam ten problem z własnego doświadczenia. Nie zawsze mam czas by przygotować odpowiedni tekst czy recenzję a czasami nawet nie ma za bardzo czasu by coś opublikować. Ale tak to jest jak prowadzi się bloga w tak zwanym między czasie.



Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Zobacz podobne wpisy na temat „linkowanie wewnętrzne

Komentarze 9

author MarketingOwiec 07.02.2018 10:12:23

literówka ;)
"część redacji"

author MarketingOwiec www 07.02.2018 10:17:02

i parę przecinków też uciekło ;))

author Tomasz www 06.03.2018 12:52:41

Krótko... Aż się prosi, aby rozwinać temat nieco bardziej :)

author Szlaki online www 17.03.2018 00:23:20

Ciekawe podejście do tematu. Prawdę mówiąc sam rozpocząłem publikację informacji prasowych z podobnych powodów tj. nie zawsze jest przygotowany własny materiał do publikacji.

author Ania www 21.03.2018 15:14:48

W przypadku braku treści na stronę fajnym pomysłem jest zapraszanie do gościnnych wpisów. To mniej reklamowe niż notka prasowa, a przy okazji jest wymiana linków, wzajemna promocja i w być może stała współpraca merytoryczna.

author Tarantul www 21.03.2018 18:40:22

Szkoda tylko, że później sprawdza się różne miejsca w internecie i co chwilę napotyka tę samą treść.

author Jacek www 10.04.2018 16:53:53

Super artykuł, świetnie się go czyta i daje do myślenia ! :)

author slowodaje www 15.05.2018 09:46:03

Ciekawe podejście, jednak zawsze trzeba mieć na uwadze to aby nasze publikacje były jak najbardziej wartościowe, merytoryczne i unikalne - to podstawa SEO i gwarancja wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

author Darius 04.07.2018 15:22:52

Dobrze wiedzieć ! Nawet człowiek sobie z tego sprawy nie zdaje

Dodaj komentarz