63 Porady SEO

Zaplecze SEO - jak stworzyć to idealne i jak wykorzystać jego potencjał?

Czy w obecnych czasach ma sens budowanie dedykowanego zaplecza SEO? Czy w dobie nieustannych zmian algorytmu wyszukiwarki Google ma sens budowanie jakiegokolwiek zaplecza, które wpłynie pozytywnie na pozycje naszej strony? Czy powinno wnosić też wartość dodaną? Jeśli tak, jak takie zaplecze powinno obecnie wyglądać? I w jaki sposób może wspierać działania marketingowe?

W artykule tym chciałbym pokazać Wam, że:

  1. Zaplecze SEO może być budowane z myślą o użytkownikach i dostarczać jakościowego contentu.
  2. Jednocześnie, zaplecze na pewnym etapie, przestaje być zapleczem SEO i przeistacza się w zaplecze marketingowe.
  3. Pokażę obszerne zastosowania takich stron i że blogi tego typu mogą zarabiać.
  4. W efekcie dojdziemy do ciekawych wniosków, że zaplecze SEO w obecnych czasach nie jest zapleczem SEO tylko siecią blogów, które skupiają określoną grupę użytkowników.

Czym z założenia jest zaplecze SEO?

To nic innego jak strona internetowa (a w zasadzie sieć stron internetowych), dzięki której możemy pozycjonować inne strony internetowe. Najczęściej strony zapleczowe występują w określonej ilości i mogą być połączone ze sobą lub nie. Powinny też być powiązane tematycznie z domeną pozycjonowaną. Większość z nas to wie.

Nikogo nie zdziwi fakt, że obecnie najważniejsza jest jakość i kilkunastoma mocnymi linkami można zyskać więcej niż setką słabych. W myśl tej idei należy budować strony zapleczowe w oparciu o jakościowy content.

Oczywiście nie jest to nadzwyczajne odkrycie. O jakości stron zapleczowych pisała Lexy oraz Piotrek.

Na pewnym etapie zaplecze SEO zaczyna generować dodatkowy ruch, co oznacza, że wykracza poza typowe zadania link­building. Ponadto może zarabiać, ale o tym w dalszej części artykułu.

Rok 2016 będzie kontynuacją powyższego trendu, co oznacza, że będzie też charakteryzował się dużym naciskiem na jakość publikowanych treści. Publikacje na "prawdziwych" portalach czy blogach stają się coraz bardziej dostępne.

Jakościowy trend powoduje, że zaplecze SEO zaczyna spełniać także dodatkowe funkcje jak np. generowanie ruchu oraz zbieranie bazy e­mailingowej. Tak więc budowane jest nie tylko na potrzebę pozycjonowania, ale służy także działaniom marketingowym. Obecnie jest niewielka granica pomiędzy zapleczem SEO a blogiem informacyjnym.

Do czego można wykorzystać dobrej jakości zaplecze SEO?

I. Zaplecze SEO może zarabiać

Pytanie jest raczej retoryczne. Każdy, kto interesuje się marketingiem internetowym, z pewnością wie, że zaplecze może jak najbardziej zarabiać pod warunkiem, że będzie regularnie aktualizowane i dobrze prowadzone. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów, jak można zarabiać.

  • Publikacja artykułów reklamowych
  • Sprzedaż linków SEO (raczej sprzedaż indywidualna, odradzam systemy SWL)
  • Programy partnerskie
  • Reklamy AdSense
  • Reklamy AdTitle

II. Zaplecze wspiera marketing

Jak można przebudować zaplecze SEO, żeby nabrało marketingowej mocy? W prosty sposób: wystarczy zbudować blog/blogi lub portal/portale, który będzie skupiał naszych potencjalnych odbiorców. Przede wszystkim trzeba napisać wartościowe treści, startowo od 40 a najlepiej 400 (i więcej), w zależności od tego, jak szybko chcemy osiągnąć zamierzony ruch na blogu. Następnie optymalizujemy bloga i linkujemy. Wtedy będzie można cieszyć się efektem w postaci konstruktywnego ruchu na stronie docelowej i wzmocnieniu jej pozycji w Google. Poniżej przedstawiam przykład wykonania zaplecza w oparciu o sklep komputerowy, który oferuje laptopy, monitory, akcesoria komputerowe.

Jak zbudować zaplecze SEO, które wspiera marketing:

  1. Opracowujemy grupę potencjalnych klientów w naszym przypadku są to: gracze komputerowi, gdyż laptopy do gier mają zazwyczaj mocne parametry, co przekłada się na wyższą cenę detaliczną i w konsekwencji na większy zysk dla sklepu komputerowego.­ właściciele firm i managerowie – grupa, która kupuje laptopy do biura­ i tak jeszcze 3 inne grupy.
  2. Budujemy blogi informacyjne skupiające nasze grupy docelowe. Na każdy blog startowo wgrywamy po 40 artykułów i aktualizujemy je z częstotliwością 10 miesięcznie.
  3. Każdy artykuł optymalizujemy pod konkretne frazy kluczowe, wcześniej analizowane np.: planerem słów kluczowych z Google.
  4. Równolegle pozyskujemy linki z zewnętrznych źródeł do naszych blogów.
  5. Obowiązkowo dla każdego bloga zakładamy konta społecznościowe, które są dodatkowym źródłem ruchu.
  6. Dodajemy newsletter i zbieramy bazę e­mail.

Zaplecze infografika

Jaki jest czas potrzebny do zbudowania takiego zaplecza?

  1. Analiza sklepu i opracowanie grupy odbiorców – 4h
  2. Zbudowanie jednego bloga + wszystkie niezbędne konfiguracje - 10h
  3. Przeanalizowanie i przygotowanie zestawienia fraz do artykułów - 6h
  4. Wgranie artykułów na blog wraz z dobraniem ładnych zdjęć - 8h
  5. Założenie konta Facebook + konfiguracja – 1h
  6. Artykuły zlecamy firmie zewnętrznej

Ile potrzeba czasu na rozwinięcie ruchu na własnym blogu lub portalu?

Case study z zamkniętej „grupy SEOwcy” (publikowane za pozwoleniem autora) portal, który może być zapleczem marketingowym na dużą skalę.

Statystyki - zaplecze

Powyższa statystyka potwierdza, że na zbudowanie portalu, który generuje duży ruch nie są potrzebne całe lata, a wystarczy rok. Nawet w 3 miesiące można pozyskać ruch, który już można optymalnie wykorzystać.

Analogicznie można wykonać własne blogi produktowe, które odpowiednio optymalizowane, są w stanie dostarczyć nam odpowiednio konwertujący dla nas ruch na stronie docelowej.

III. Zaplecze SEO wspiera pozycjonowanie.

Tym sposobem doszliśmy do głównego założenia zaplecza SEO, które stało się czymś więcej niż tylko zapleczem SEO, to znaczy wspiera nie tylko pozycjonowanie, ale również działania marketingowe. W tym miejscu chciałbym przedstawić case study dotyczący skuteczności zaplecza, jakie wdrażałem dla pewnej domeny z branży dekoracji wnętrz. Zaplecze było wspierane publikacjami artykułów sponsorowanych, linkowaniem z ogłoszeń i nieznacznej ilości katalogów z własnej listy.

Szczegółowy zakres prac:

  1. Zbudowanie 10 stron zaplecza.
  2. Każda domena była przechwycona na giełdzie.
  3. Domeny z dobrą historią wg Majestic, nie spamowane.
  4. Strony zbudowane na CMS Wordpress.
  5. Wgrane zostało po 10 artykułów, każdy 2000 znaków.
  6. Całe zaplecze podlinkowane innym zapleczem. Linkowanie wszystkich podstron brandowo.
  7. Zaplecze dodane do kilku dobrych katalogów stron.
  8. Strona docelowa linkowana z około 20 artykułów na portalach, minimalny Trust Rank 28.
  9. Każdy artykuł podlinkowany z jeszcze innego zaplecza.
  10. Dodatkowo domena główna linkowana ogłoszeniami.
Poniżej screeny monitoringu pozycji dla jednej domeny, która była linkowana z takie zaplecza. Każdy screen, to kolejny miesiąc.

Statystyki - zaplecze

Miesiąc pierwszy. Rozpoczęliśmy od "złapania" odpowiedniego profilu linkowanaia. Wysłane zostało 5 artykułów na portale. Wszystkie linki prowadziły na nazwę domeny lub nazwę firmy. Do tego dodałem około 10 ogłoszeń, każde 1000zn.

Statystyki - zaplecze

Miesiąc drugi. Początek tego miesiąca był równoznaczny z ukończeniem zaplecza, które zaczęło linkować do domeny głównej. Wysłałem kolejne 5 artykułów na portale i wysłałem kolejne 10 ogłoszeń. Zacząłęm też linkować zaplecze i w pierwszej kolejności zostało dodane do 5 dobrych katalogów stron (każda strona).

Statystyki - zaplecze

Miesiąc trzeci. Do artykułów na zapleczu, dodałem linki do podkategorii sklepu pozycjonowanego. Dodatkowo każdy artykuł, podlinkowałem z innego zaplecza (po 5 linków na każdą podstronę zaplecza). Wysłałem też następne 5 artykułów na mocne portale, tym razem linkowałem tylko i wyłącznie na anchor pozycjonowany.

Statystyki - zaplecze

Miesiąc czwarty. Miesiąc ten rozpocząłem od wysłania kolejnych 5 publikacji na portale (tylko na anchory pozycjonowane). Tym razem dodane zostało 5 linków ze stron z Trust Flow 40. Dodałem też 10 ogłoszeń. Następnie zacząłem podlinkowywać wszystkie publikacje sponsorowane jeszcze innym zapleczem. Podlinkowanie odbywało się ostrożnie, nie więcej niż 4-7 linków na każdy opublikowany artykuł.

Koszty

  • Publikacje na portalach: około 2000 zł
  • Artykuły na portale: 300 zł
  • Domeny do zaplecza: 300 zł
  • Artykuły do zaplecza: 1000 zł (artykuły zostały napisane wewnątrz firmy, podaję jednak wartość rynkową)
  • Artykuły do podlinkowania publikacji na portalach: 600 zł (tu już trochę ekonomicznie)
  • Kody do katalogów: 250 zł
  • Artykuły z synonimami do podlinkowania zaplecza: 250 zł
W sumie zainwestowałem 4700 PLN.

Czas

Poza zbudowaniem samego zaplecza, czasochłonne było znalezienie odpowiednich domen. Trochę czasu zajmowało też wyszukanie odpowiednich portali do takich publikacji i myślę, że to było jednym z kluczowych elementów.

Gdybym miał większy budżet, linkowałbym z jeszcze mocniejszych portali. Publikowałbym też infografiki. Z efektu jestem zadowolony i muszę przyznać, że domena też reagowała bardzo dobrze. Na pierwszej stronie znajdowały się silne sklepy takie jak: plakaty.pl, www.homebook.pl, sklep.foteks.pl, www.leroymerlin.pl.

Podsumowanie

Budowanie zaplecza SEO w oparciu o jakościowy content może mieć kilka wartości dodanych. Oprócz tego, że wzmocni pozycje domeny głównej, to pozyska ruch użytkowników, będzie źródłem zapytań czy też zbierze dane kontaktowe potencjalnych klientów (adresy e­mail). Jeśli nasze zaplecze będzie miało określoną liczbę unikalnych użytkowników, wtedy możemy także liczyć na dodatkowe zyski z tytułu publikacji artykułów sponsorowanych.

Przyszłość pozycjonowania zmierza w kierunku kompleksowego podejścia marketingowego, które przekłada się nie tylko na pozycjonowanie, ale też generowanie konstruktywnego ruchu na stronę docelową. Gdzie jest jednak granica i kiedy zaplecze SEO przestaje być tylko SEO? ;)



Zdjęcie autora wpisu - Jakub Wasielewski

Jakub Wasielewski — autor wpisu

Pasjonat pozycjonowania i content marketingu. W roku 2012 założył markę The-­First.pl, a rok później zajął 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania Stron. Z początkiem roku 2014 założył sklep The-First.Sklep.pl, gdzie oferuje zaplecza SEO, blogi produktowe, pakiety pozycjonowania i konsultacje.

Zobacz podobne wpisy

Komentarze 63

author Tomasz www 15.02.2016 08:35:58

Imponujące efekty. Też kilkukrotnie proponowałem stworzenie podobnego zaplecza klientom. Ĺťaden się nie zgodził bo to dla nich za duże koszty. Niestety niewielu jest klientów, którzy potrafią docenić profesjonalne działania pozycjonera.

author Łukasz 15.02.2016 08:38:51

No to zasadnicze pytanie: jaki ruch generują te strony zapleczowe i czy zarabiają na sebie np. AdSense?

author Pit www 15.02.2016 09:04:22

Bardzo fajny case. Mam pytanie dot. publikacji [linkowania] takiego zaplecza. Skąd >dokładnie< pozyskiwałeś źródła linków? Whitepress czy może samodzielne poszukiwanie serwisów i kontakt z ich autorem?
ps. kosztorys: 300pln - artykuły; wcześniej zaś pisałeś o ilości 40 na start +10miesięcznie. Czy artykuły były pisane za pół-darmo przez stażystę? :)

author Piotrek 15.02.2016 09:08:03

@Tomasz - dalej klienci chcą pozycjonowanie za efekt i za 10zł? :)
@Łukasz - mogłem w sumie Kubę poprosić aby podał te informacje.

author Zgred www 15.02.2016 10:16:46

Też testowałem na kilku witrynach swoich i klientów. Efekty są ale raz że to kosztuje (szczególnie artykuły), dwa - boli przedłużanie domen po roku ;0), trzy - konkurencja lubi psuć zabawy :(

author Piotrek 15.02.2016 10:29:30

@Zgred - chcesz powiedzieć, że Twoje zaplecze nie zarabia (nie utrzymuje się samo)?

author D_S 15.02.2016 10:44:15

Fajny to byłby case gdyby nie był reklamą.

author Łukasz 15.02.2016 10:52:39

Może dodajcie do arta w sekcji "bonus" przynajmniej wykresy dla ruchu organicznego tych zaplecz.

author Jakub Wasielewski www 15.02.2016 11:00:02

@Łukasz - każda moja zadbana strona, która chcę aby zarabiała, zarabia około 30-40zł miesięcznie z wszystkich źródeł łącznie.

@Pit - Portale w większości przypadków miałem z własnej bazy a część dodawana przez WhitePress. Jeśli chodzi o artykuły, te wysyłane na portale były niezłej jakości, te do podlinkowania już słabszej.

author Paweł www 15.02.2016 11:41:49

Bardzo dobry wpis - czasami wystarczy się wysilić raz, na starcie aby zyskać stabilne pozycje.
Jeśli chodzi o traktowanie zaplecza jako źródła innych korzyści marketingowych, poza SEO to tylko największe firmy mogą sobie na to pozwolić - PZU czy parę lat temu mówiło się o tym jak polski producent akumulatorów stworzył świetną społeczność - forum, na którym były udzielane porady motoryzacyjne itp.
P.S.: Myślę, że chodziło Tobie o AdTaily zamiast reklamy AdTitle :)

author Łukasz 15.02.2016 11:46:41

Czy możesz zdradzić jak linkowałeś z zaplecza - interesuje mnie liczba linków wychodzących z jednego zaplecza do pozycjonowanej strony?

author Michał www 15.02.2016 11:57:09

No właśnie, wszystko fajnie tylko jak trafisz na nieuczciwą konkurencję, a takich nie brakuje- to wtedy lipa.
Aczkolwiek pomysł jest super... i też stosuję :)

author Adrian www 15.02.2016 12:16:14

Jeżeli to był tylko test, to szkoda, że frazy nie zostały jednak podane.

author Jakub Wasielewski www 15.02.2016 12:25:51

@Paweł - faktycznie zbudowanie i prowadzenie takiego zaplecza marketingowego jest wymagające ale można też nastawić się na działania długofalowe. Można zbudować np blogi produktowe i aktualizować je raz na tydzień, powoli budować swoją małą społeczność i tematyczny ruch.
Tak, chodziło o AdTaily ;)

author Mateusz www 15.02.2016 14:10:56

Świetny artykuł, widać że faktycznie przyłożyłeś się do tematu. Tak jak powiedziałeś ciężko przekonać klienta do takiej formy zaplecza zwłaszcza że wielu klientów niechętnie wydaje swoje pieniądze.

author Tymoteusz www 15.02.2016 15:40:23

Wisienka na torcie :) Doskonale przedstawione, dobrze obrazuje koszty na które małe firmy ciężko namówić a z drugiej strony idealne rozwiązanie na stabilne pozycje.

author Damian www 15.02.2016 16:44:23

Tak opisane tematy lubię, rzeczowo z rozwinięciem całej tematyki i wyczerpaniem tematu, a nie tylko zdawkowo...

author Mariusz 15.02.2016 16:46:48

Rezultat doby, choć konkurencyjność fraz nie została wyjawiona. Niemniej zakres i sposób wdrożenia jak najbardziej prawidłowy i do pozazdroszczenia z punktu widzenia klienta:P Niestety nie każdy klient może liczyć na takie zaplecze tak samo jak i nie każdy pozycjoner chce je ująć w swym abo'

author Zgred www 15.02.2016 18:16:52

@Piotrek: zaplecze mam hobbystycznie - kilka domen. Utrzymuję nazwijmy to charytatywnie bo nazwy domen są ciekawe ;) A przy okazji mam zawsze kilka case studies na szkolenia :) Powiedzmy że się wychodzę na zero ;)

BTW: dlaczego nie ma kaskadowych komentarzy ?!

author Jakub Wasielewski www 15.02.2016 22:25:38

@Łukasz - staram się trzymać zasady: jedna podstrona = jeden link wychodzący, nie więcej. Osobiście widzę też spore możliwości w linkowaniu long tail z zaplecza. Z reguły sumaryczna liczby linków wychodzących to max 15. Nie jest to jednak sztywna zasada, której się zawsze trzymam. Z biegiem czasu, jeśli zaplecze jest aktualizowane, to linki przydzielam np. co 3 artykuł.

author ;-) 15.02.2016 23:12:42

ech i przez takie sztuczne pałowanie ciężko znaleźć co coś poza ofertą sklepu.

Dodania frazy "to co chce kupić + forum" trochę odsiewa wyniki... .

Zbudowanie fikcyjnego dużego forum to jeszcze na razie trudniejsze zadanie dla was "zaganiaczy" :)

author Maciek www 16.02.2016 09:34:32

Tego typu zaplecze jest na pewno kosztowne, a największy szkopuł w tym, jak z niego sensownie linkować. Zawsze to był dla mnie najpoważniejszy problem, dlatego składałem wszystko do kupy na końcu - na początku wydawało mi się, że zalinkuje tak, a potem okazało się, że zupełnie inaczej (ostrożniej).

author Ireneusz Mazur 16.02.2016 09:45:08

Bardzo fajna analiza poparta przykładami. Lubie takie. Dobra robota :)

author Krychol 16.02.2016 09:58:48

Piotrek, jakim sposobem linkowałeś stronę docelową z zaplecza?

author Mario 16.02.2016 10:53:42

Jakub, kilka pytań:
1. jak duże powinno być zaplecze Twoim zdaniem?
2. jak ma się zbieranie maili do GIODO - zgłaszasz/cie bazę:)?

author Adrian 16.02.2016 11:07:26

A co z adresami IP? Wszystkie strony zapleczowe maja ten sam adres IP?

author Adas 16.02.2016 13:16:25

Można prosić linka do grupy lub adres? :) W istniejących nie znalazłem tej grafiki :)

author Piotrek www 16.02.2016 13:55:25

W jaki sposób linkujesz zaplecze najniższego rzędu? Czy można do nich zaliczać darmowe blogi postawione na wordpress czy blogspot? Piszesz o artykułach z synonimami, ale gdzie je umieszczasz?

author Jakub Wasielewski www 17.02.2016 01:11:17

@;-) - a istnieją w sieci jakieś portale, które nie są reklamą? Nie jestem pewien czy w czasach szeptanek, fora są aż tak godne zaufania.

@Mario - 1. zależy od ilości pozycjonowanych fraz, konkurencyjności fraz, tego jakiej jakości i mocy ma być zaplecze. Generalnie 10-20 dobrych stron zaplecza, może już nieźle wesprzeć pozycjonowanie. 2 najlepiej jest zgłaszać, wtedy jest w pełni legalnie.

@Adrian - każda ma zawsze inny. Staram się też mieć zaplecza u różnych dostawców hostingowych.

@Adas - do jakiej grupy? do zaplecza? nie;)

@Piotrek - jutro narysuję schemat linkowania jaki stosuję i dodam do artykułu. Jest sporo pytań na ten temat.

author Firma Blumo Łódź www 17.02.2016 12:48:12

Oczywiście są to dobre działania ale naprawde bardzo kosztowne.
Na to stać tylko bardzo duże, nieliczne firmy, zakłady.

W takich kosztach i przy tak dużej pracy opłaca się już wejść w inne formy reklamy i pozyskania klientów.

Choćby poprawić w tej kwocie samą pozycjonowaną stronę, rozbudować o treści i zakładki, to da lepszy efekt dla Google.

author ;-) 17.02.2016 20:53:30

forum, np towar + elektroda do elektroniki drukarek etc.

Na forach pojawiają się różne tematy, Jaki tani samochód w eksploatacji kupić czy nawet wątek o zegarkach (co pamiętam z forum pentaxa :D)

Prymitywne szeptanki na forach zwykle są usuwane i mają mały % udział w całej treści. Dodatkowo widać czy pisał to nowy użytkownik czy stary bywalec.

"10-20 trąbek" nie przeskoczy hasła forum + towar. Jeżeli nie jest to dziwny i niszowy produkt produkt :O

author svan 18.02.2016 10:23:30

Z jakich katalogów skorzystałeś?

author StrongestMedia.com www 18.02.2016 10:56:02

Czyli zlecenie 40 (unikatowych?) artykułów firmie zewnetrznej to tylko 1000 zł? Ile znaków/słow ma każdy? Jak długo powstają?

author Prax 18.02.2016 21:56:28

Jak linkujesz z zaplecza do strony docelowej? Linki tylko z artykułów (widoczne na stronie głównej) czy np. sidebar? Co 3 artykuł ma link do strony docelowej a reszta są bez linków?

Czekam na ten schemat linkowania.

Czy strony na płatnych szablonach WP czy darmowe? :)

author Marcin Tarski www 19.02.2016 11:59:59

Dokładnie, szkoda, że frazy nie zostały pokazane. Mielibyśmy odniesienie jaka jest ich trudność i konkurencyjność.

author Mag www 19.02.2016 12:44:10

Efekt jest bardzo motywujący:)

author Kasia www 19.02.2016 21:28:00

dziwią mnie dziwy ze za 1000 można mieć 40 dobrych tekstów, no nie przesadzajcie dobry art- unikatowy i wartościowy mozna miec za 10-20 pln. czekam z niercierpliwością na schemat linkowania od pana Jakuba!

author magda www 23.02.2016 11:27:57

Szukam osoby, której mogę zlecić napisanie 15 artykułów. Czy ktoś z was może podzielić się namiarami na osoby piszące teksty w przystępnych cenach, będą to artykuły z przeznaczeniem do podlinkowania zaplecza.
Tekst po około 2500-3000 znaków pisany pod konkretną frazę. Artykuły o tematyce: biżuteria, biżuteria ze stali nierdzewnej, biżuteria męska itp. Mail do kontaktu na www, który zamieszczam obok.

author Łukasz 26.02.2016 10:13:14

Jak linkowałeś z zaplecza do strony pozycjonowanej? Z artykułów, banery czy co?

author Jakub Wasielewski www 04.03.2016 16:15:18

W związku z dużą ilością pytań, uznaliśmy z Piotrem, iż niebawem opublikujemy artykuł, w którym odpowiemy na wszystkie ewentualne niejasności.

Pokażemy różnice w jakości publikowanych treści, udowodnimy jaki ma to wpływ na pozycje, zaprezentujemy schematy linkowania oraz pokażemy, kiedy warto budować zaplecze. To i wiele więcej już wkrótce.

Do zobaczenia w komentarzach:)

author Krzysztof 06.03.2016 03:10:47

Naprawdę rzadko kiedy czytam tak ciekawy wpis.
Jak linkujesz? Jeśli można wiedzieć?
Piszesz, że z każdego artykułu na pierwszym poziomie na anchor docelowy... Na dedykowaną podstronę rozumiem (strona podkategorii)
Chodzi o jeden link z treści? Linkujesz z innych artykułów gdzieś jeszcze?

Pozdrawiam,
Krzysiek

author Bartosz www 08.03.2016 12:21:37

Bardzo dobry schemat tworzenia zaplecz, który warto powielać - oczywiście nie dokładnie identycznie ;) Brakuje jednak, jak już wcześniej zauważono kilku uszczegółowień np. konkurencyjności testowanych fraz czy wielkości ruchu, jaki generowały zaplecza. Niestety nadal ciężko jest namówić małych i średnich klientów na wydanie prawie 5 tyś. zł na strony zapleczowe, a dodatkowo podane przez Ciebie ceny i czasy wydają się zaniżone bo np. 12 minut na wgranie artykułu wraz z dobraniem ładnych zdjęć to trochę mało. Nie uwzględniłeś też np. kosztu zakupu tych zdjęć.

author kerish www 10.03.2016 12:05:34

Dla osoby, która zaczyna z pozycjonowaniem zbudowanie zaplecza z wartościową treścią wydaje się lepszą alternatywą od samego katalogowania strony głównej. Pewnie, że jest to droższe ale nie wszystko w internecie musi być tanie.

Czy lepiej wykupić różne hostingi czy można po prostu wykupić jeden hosting z różnymi ip?

Czekam na artykuł z odpowiedzią na pytania.

ps. z innej beczki, a mówiło się, że nie będzie pracy dla polonistów i studentów dziennikarstwa :), a tu proszę pozycjonowanie od dawna idzie w wiadomym kierunku. Może zamiast kolejnego tradycyjnego specjalisty od marketingu firmy powinny zastanowić się na zatrudnieniem człowieka do pisania dobrych tekstów.

author Adaś 14.03.2016 11:07:40

"Case study z zamkniętej „grupy SEOwcy” (publikowane za pozwoleniem autora)"

Czy można prosić linka do tej zamkniętej grupy SEOwcy?

Jestem w takiej grupie na fb, ale to raczej nie ona.

author Adam 14.03.2016 21:28:20

Co z tą publikacją z odpowiedziami a pytania?

author Piotrek 15.03.2016 08:14:58

@Adam - jak dobrze pójdzie to w poniedziałek będzie.

author Tomek 19.03.2016 19:59:38

Bardzo fajny i przydatny artykuł - dzięki :-)

author Patryk z TopLinkx www 24.03.2016 11:22:02

Bardzo fajny artykuł, gdyby tak klienci bardziej byli chętni aby inwestować w tego typu zaplecza :) Chyba trzeba dać im do poczytania ten artykuł :)

author Michał 07.04.2016 12:17:59

I co będzie jakieś rozszerzenie to tego artykułu z odpowiedziami na pytania czy nie bardzo? :)

author Alexmendoza 30.05.2016 14:54:51

Czas na budowę porządnego zaplecza. Dzięki będę korzystał.

author Jan 18.07.2016 18:15:40

Witam,

Bardzo fajny artykuł , mam natomiast pytanie co dodania reklam google adsense na takie zaplecze czy istenieje możliwość 1.Blokady konta adsense
2.Ban/filtr na zaplecze i strone linkującą
?

pozdrawiam

author Piotrek 21.07.2016 10:38:18

@Jan - W AdSense zazwyczaj dostaje się bany za treść łamiącą regulamin. W przypadku stron zapleczowych takie ryzyko jest minimalne.
Co do bana/filtra - to może być takie ryzyko. Wszystko zależy od tego jakie będą treści na takim zapleczu i jak będziesz je linkował.

author Irek www 22.07.2016 12:01:13

Bardzo przejrzysty artykuł , pokazujący metodykę jaką należy zastosować w celu pozycjonowania strony . Przydatne dla mnie i dla mojej strony internetowej informacje . Wszystko wymaga dużo niestety pracy

author HOLIGO www 18.08.2016 17:43:58

Uważam, że budowanie tematycznego zaplecza pod stronę to chyba w dzisiejszych czasach najlepsza długoterminowa inwestycja.

author Tomek 26.08.2016 11:48:55

"Na pewnym etapie zaplecze SEO zaczyna generować dodatkowy ruch, co oznacza, że wykracza poza typowe zadania link­building."

Ja bym nie powiedział, że typowym zadaniem zaplecza jest linkbuilding. Wręcz przeciwnie, to tylko dodatek, a linki na zapleczu mogą być nawet nofollow. Ważne żeby ktoś w nie kliknął, wszedł na stronę docelową i dokonał zakupu.

Dobre zaplecze ma przede wszystkim wygenerować ruch/sprzedaż na stronie docelowej.

author Beni www 06.09.2016 01:02:43

Bardzo ciekawy i konkretny artykuł. Tego szukałem.

author Krzysztof www 05.10.2016 01:47:00

Dzięki za świetny artykuł, właśnie rozpoczynam swoją przygodę z budową zaplecz i blogów niszowych. Motywujące, jakie efekty uzyskałeś. Na jednym z blogów - nastawionym na niszę udało się szybko uzyskać kilka fajnych linków i uzyskać wzrost do kilkudziesięciu wejść organicznych dziennie! Tutaj wykres z GA: http://prntscr.com/cpxbiv ; zainstalowałem adsense i jestem ciekaw efektów. Jakie jeszcze sposoby monetyzacji treści polecacie? Czy tworzycie blogi zagraniczne? Bo tam stawki są jednak sporo wyższe, lepsza jest też oferta programów partnerskich.

Pozdrawiam
Krzysztof

author domeny pod zaplecze 04.11.2016 13:03:29

Najlepsze domeny pod zaplecze to takie z historią i dobrymi parametrami takie domeny można znaleźć w sklepie z wygasłymi domenami http://wygasle.net/
sklep oferuję wyszukiwarkę online która bardzo ułatwia filtrowanie domen polecam

author Przemek www 05.12.2016 15:52:50

Ciekawe ile na tym zapleczu zarobiłeś ;)

author Jakub Wasielewski www 14.01.2017 00:54:12

@Krzysztof - gratuluję, fajne efekty uzyskujesz:) Ja osobiście nie tworzę blogów zagranicznych ale słyszałem, że można też ciekawe nisze znaleźć i tak jak piszesz, stawki są zupełnie inne.

author Biz www 03.02.2017 03:06:00

Dobrym rozwiązaniem jest postawienie zaplecza na specjalnym hostingu.

author genju2 04.04.2017 14:50:28

Jaki sens pokazywania efektów jak podlinkowałeś to jakimś innym zapleczem? Nie wiadomo co to jakiej jakości itp...

author Magda www 14.05.2017 12:20:21

Bardzo ciekawy artykuł! Chociaż na moich etapach początkującej pozycjonerki wymieniane tutaj sumy są na razie abstrakcją :) Od czegoś jednak trzeba zacząć... a ten artykuł utwierdził mnie w przekonaniu, że nie ma jak sensowne zaplecze.

Dodaj komentarz