3 Testy, eksperymenty 2 minuty czytania

No i po emoji w SERPach

Jak doniósł mi jeden z Czytelników, Google właśnie wyłączyło możliwość dodawania emoji w title oraz opisie strony ;(. Wpominam o tej smutnej wiadomości z tego względu, że sama sztuczka cieszyła się dużym zainteresowaniem.

Przypomnę tylko, że Google jeszcze kilkanaście dni temu wyświetlał emoji w swoich wynikach wyszukiwania. Od kilku dni ich ilość była zmniejszana aż do dzisiaj (lub wcześniej) zniknęły wszędzie.

Stało się to, co Guglersi zapowiadali. Chyba nie zabardzo spodobała się im „choinka” przy niektórych wynikach wyszukiwania.

Myślicie, że ma to związek z ostatnią aktualizacją algorytmu Google? Zniknięcie emoji dziwnie zbiegło się w czasie właśnie z ta aktualizacją.

Aktualizacja

Okazuje się, że emiji można dalej wyświatlać jeśli domena ma zakodowaną encję odpowiadającą za emoji :).



Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:.

Zobacz podobne wpisy

Komentarze 3

author Janusz www 26.06.2015 15:15:51

Wielka szkoda :(
emoji ładnie wyglądało w serpach i zachęcało do kliknięcia w stronę

author Marcin www 30.06.2015 09:13:12

No cóż, kolejna funkcja Google która dostępna będzie jedynie dla wtajemniczonych i zapewne najchętniej wykorzystywana przez spamerów. Oby i tą możliwość zlikwidowali (bądź przywrócili poprzednią wersję).

author Patryk www 01.07.2015 20:03:05

"domena ma zakodowaną encję "
Wiesz w jaki sposób to zakodować?

Dodaj komentarz