informacja, że Google będzie brało pod uwagę, w rankingu rzecz jasna, czy strona jest bezpieczna czy nie. Chodzi o certyfikat SSL. Wystarczy spojrzeć na statystyki tego wpisu na blogu Google: ponad 1700 Twittów, prawie 4000 +1 i ponad 3000 lajków FB." />
21 Google 3 minuty czytania

HTTPS a pozycja w Google - czyli jak Gogle nakręcił sprzedaż certyfikatów SSL

Nie tak dawno świat SEO obiegła informacja, że Google będzie brało pod uwagę, w rankingu rzecz jasna, czy strona jest bezpieczna czy nie. Chodzi o certyfikat SSL. Wystarczy spojrzeć na statystyki tego wpisu na blogu Google: ponad 1700 Twittów, prawie 4000 +1 i ponad 3000 lajków FB.

Propozycja rozpatrywania tego nowego czynnika, to w ramach dbania o bezpiczeństwo użytkówników Google. Google chce by użytkownicy, którzy będą opuszczać np. wyszukiwarkę trafiali na bezpieczne strony (zaufane).

Zainteresowanych tych tematem zachęcam do obejrzenia prezentacji pt. HTTPS Everywhere podczas Google I/O.

Rzeczywistość...

Idea bezpiecznego Internetu jest jak najbardziej słuszna. Jednak bardzo wątpię w to by fakt posiadania certyfikatu SSL miał duży wpływ na pozycję w Google. Jestem nawet przekonany, że ten nowy czynnik będzie miał znikomy wpływ.

Jedyne co tutaj Google zrobiło to nakręciło sprzedaż certyfikatów SSL. Dzień po publikacji wpisu na blogu Google dostałem kilka ofert od hostingów by zakupić taki certyfikat by podnieść pozycje w Google. Jaja jak berety.

Doszły też do mnie słuchy, że może rozwinąć się nowa usługa w SEO - sprzedaż linków z domen z HTTPS/SSL :).




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 21

author Tomasz Wydra www 14.08.2014 14:39:03

Reklama domeny.pl i tak the best. Bądź pierwszy w Google kup certyfikat SSL :)

author Adrian Pakulski www 14.08.2014 14:41:23

Na BHT już od drugiego dnia pojawienia się newsa Google, chłopaki już sprzedają piramidy z zaplecza z wykupionymi certyfikatami SSL.

author Marek Swatek www 14.08.2014 14:46:31

Zanim to wprowadzą w Polsce to pewnie minie jeszcze trochę czasu.

author Paweł Gawliński 14.08.2014 15:22:06

Ciekawe na ile ten czynnik będzie ważny. Szanujące się sklepy internetowe już dużo wcześniej z tego korzystają.

author Maciej 14.08.2014 16:04:43

Pewnie przy stronach w serpie pojawi się info w postaci np. zielonego kółeczka, że dana strona jest bezpieczna.

author Comandeer 14.08.2014 17:00:20

Wątpię, żeby to był aż tak znikomy czynnik. Wszak to jest jedna z największych kampanii reklamowych, jakie Google mogło zrobić swojemu produktowi ;)
O czym mówię? Oczywiście o HTTP 2.0, aka SPDY, czyli nowym protokole stworzonym przez Google a na którym będzie (przynajmniej w założeniu) stał cały Internet w przyszłości. A tam szyfrowanie jest obligatoryjne. W zamiast za to dostajemy wyższą wydajność. Wszystko się zgadza ;)
Osobiście jednak uważam to za sytuację win-win. Userzy dostaną większe bezpieczeństwo a developerzy w końcu wydajny protokół (chociażâ€Ś czekam na standaryzację QUICK-a, czyli HTTP po UDP :D)

author Damian Chmiel www 14.08.2014 17:26:36

Pytanie tylko jaki Google miałoby mieć cel w nakręceniu sprzedaży certyfikatów SLL? Sami się tym nie zajmują, nie?

author Pawka www 14.08.2014 22:35:08

Dobry post morda:)

author Libetias www 15.08.2014 14:18:31

Mam nadzieję, że to będzie miało niewielki wpływ tak jak piszesz. Osobiście nie widzę sensu by każdy blog miał mieć certyfikat https.
Ciekawy pomysł z tą sprzedażą linków https ;) Dopiero teraz uświadomiłem sobie, że ta informacja o google będzie miała zdecydowanie większy wpływ na pozycjonowanie niż tylko kupno certyfikatu ;)

author Łukasz Kaźmierczak www 15.08.2014 22:07:35

Co do znaczenia, to zobaczymy czy w serpach będą wypływać w topy strony z https czy nie :P Biorąc pod uwagę strony wizytówki np małych lokalnych przedsiębiorstw, gdzie cała strona, to np dwie podstrony i dwa zdania tekstu, to nie wróżę temu, aby miało jakieś wielkie znaczenie. Ostatnio było, że google ma sprzedawać domeny, więc może będą też certyfikaty :P

author Tomek www 17.08.2014 09:20:36

Mam nadzieję że niewiele się zmieni, G. rozkręciło sprzedaż certyfikatów - oto im przecież chodziło i jeśli o to chodzi, to zgadzam się z Piotrem w 100%. Rynek SEO jest już dość rozbudowany i każde nowe hasło łatwo się sprzeda :) Myślicie że gdyby ktoś nagle zaczął oferować pozycjonowanie za pomocą ogórka to nie znalazłby chętnych?

author Netmind www 22.08.2014 09:50:59

Mnie już nic nie zdziwi. Skoro z dużym powodzeniem ludzie sprzedają pozycjonowanie za 5 złotych na allegro. To na pewno kupią wszystko, aby tam być.

author Maciej www 23.08.2014 11:30:52

Allegro pozycjonowanie za 5 PLN? Chyba tylko w myślach. Odnośnie tych certyfikatów, to szary człowiek nawet nie wie co to jest i po co to jest bo zakłada b loga i nie czyta nowinek google :)

author Teresa www 03.09.2014 10:49:01

Też już słyszałam, że ludzie kupują witryny z SSL. Też mi się mocno wydaje, że to nie będzie miało wpływu. Jeśli w ogóle będzie miało wpływ to bardzo znikomy. Zgadzam się totalnie z autorem artykułu, bo mam dokładnie takie samo zdanie. Uważam tylko, że ludzie znowu zaczną kombinować i ktoś na tym sporo zarobi.

author Daniel www 11.09.2014 09:48:49

Wpływ certyfikatu na pozycję domeny w wynikach wyszukiwania Google, to drugorzędna sprawa. Bardziej zastanawiałbym się nad wpływem na współczynnik konwersji przy dużych projektach e-commerce. Mi osobiście httpS kojarzy się bezpośrednio z bankowością / transakcją / bezpieczeństwem. Jeśli użytkownicy zobaczą w wynikach Google domeny z https, to możliwe, że przełoży się to na CTR, a w dalszej kolejności na wzrost współczynnika konwersji - interpretacja certyfikatu jako gwarancji bezpiecznego zakupu?

author Aptus www 18.09.2014 09:29:42

Dokładnie, to może mieć przełożenie na witrynach finansowych, w sklepach internetowych i tam gdzie wymieniane są nasze dane.

author Karol Gajda www 16.01.2015 14:33:11

Teraz tylko wystarczy pomylić się, konfigurując reklamę Adwords (zamiast http ustawić https), zobaczyć ostrzeżenie Google i komunikat o niebezpiecznej domenie, i sprzedaż nakręcona.

Gdyby tylko któryś z dystrybutorów certyfikatów SSL mógł umieścić na tej stronie z komunikatem link do swojego sklepu - miałby lepszą konwersję niż ze wszystkich kampanii razem wziętych :)

author Marcin Kowalik www 15.05.2015 14:07:18

Witam,
Czy są już jakieśÂ case study odnośnie tego czy fakt posiadania / braku certyfikatu wpływa na cokolwiek?

Pozdrawiam serdecznie
Marcin

author Pionas www 08.02.2016 20:58:32

Google zaczęło pozycjonować moją stronę z SSL, co w momencie jeśli nie przedłużę certyfikatu? Spadnę w pozycjach?
Jeszcze kilka dni temu strona była normalnie, da się to jakoś cofnąć?

author pożyczki na dowód www 19.10.2017 17:47:01

7 dni temu wykupiłem ssl na strone sportową strony na 6 fraz wróciły do top10 takze polecam

author Drejk www 10.07.2018 14:24:12

SSL teraz to standard, nikt temu nie zaprzeczy

Dodaj komentarz