74 Porady SEO 3 minuty czytania

Nowy mBank, czyli jak zwalić sobie SEO

W sieci bardzo głośno jest o nowej odsłonie strony głównej mBanku oraz nowej wersji panelu klienta. Bank postanowił na pierwszy ogień pokazać swoim klientom (i konkurencji) nowy design strony głównej. I się zaczęło...

Część klientów pokazywała jak strona się prezentuje na innych przeglądarkach np. tak :)

Ale moją uwagę zwróciła inna rzecz. Tak. SEO. A właściwie jego brak.

Próbował ktoś trafić na odpowiednią stronę, nowego mBanku, z Google wpisując frazy typu (czyli nazwę produktu lub usługi)?

  • mbank lokaty
  • mbank lokaty oprocentowanie
  • emax plus
  • mbank kredyty samochodowe
  • i wiele, wiele, wiele innych?

Strona na którą trafiamy, całkiem fajna, to 404 :). Chyba specjaliści (lub firma od SEO obsługująca ich) mBanku nie zapoznali się z moim wpisem o przenoszeniu na nowy silnik.

W imieniu moim, jak i mojej konkurencji wypada mi tylko podziękować ekipie mBanku za taki myk, bo dzięki niemu moje strony finansowe będą mogły za jakiś wbić się na wysokie pozycje. A dzięki tym wysokim pozycjom będę mógł zarobić dużo kasiorki za polecania produktów.

Przykład mBanku dobitnie pokazuje, że o SEO nikt nie pamięta (lub nie chce). Potem ludzie płaczą, że spada ruch z organica :).




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Zobacz podobne wpisy

Komentarze 74

author Wilk www 05.06.2013 08:24:45

Nie wiem czy slowo "specjaliści" pasuje do kogoś, kto nie testował produktu przed wdrożeniem ;)

Ciekawy inny problem - nie na wszystkich przeglądarkach wlącza się ekran nowego logowania - na przykład na Operze wyskakuje blank page.

author Gotard 05.06.2013 08:32:23

Siem czepiasz. Najlepsze jest to, że rozsypali też linki wewnątrz serwisu i 404 masz przy próbie klikania po zakładkach po zalogowaniu. Już czuje oblężenie mlini :) A tak pieli o tysiącach godzin testów, setka specjalistów etc. A okazało się, że jak zwykle wykonał to przydupas prezesa po godzinach :)

author Quest www 05.06.2013 08:33:28

Czy tylko ja odnoszę wrażenie że mBank się sypie? W mojej osobistej ocenie nowy design jest po prostu tragiczny... nie wspomnę o nawigacji.

author Łukasz www 05.06.2013 08:37:00

Duży może więcej :) Zastanawiam się ile ruchu mają z pozycjonowania, ale pewnie 10000x więcej z reklam w TV niż z wejść Google. I do tego mają Adwordsy.
Nie żebym ich bronił, ale to taki moloch, że może sobie na to pozwolić. A i tak niebawem pewnie sam wróci na pierwsze pozycje.

author Piotr www 05.06.2013 08:37:15

Podobna sytuacja miała miejsce przy nowej odsłonie strony Cinema City, mając jakiś kontakt z ludźmi od PR pytam czy to tak miało być. A wówczas wszystkie linki szły w kosmos od starych linków do opisu filmów, po podstrony miasta/kina.
Dość mocno się zdziwiłem, bo kij z tym że jakaś podstrona filmu wyświetlanego 2 lata prowadzi w kosmos - mogła by być przekierowana na obecny repertuar, no ale kiedy w Google wpisuje Cinema City Manufaktura Łódź i dostaję 404 to kulawo to wygląda - mniejsza już o SEO :)

Problem był chyba złożony albo izraelski wykonawca chciał jakąś ekstra kasę, nie bawiłem się w przekierowania na jakąś większą skalę, ale linki w Cinema City strasznie naćkane miały "?" i "&" a to chyba przeszkadza w zrobieniu zgrabnych przekierowań (nie czytałem jeszcze arta Twojego o zmianie silnika ) no zwłaszcza jeżeli nie ma się "starej mapy linków".

Z CC była taka sprawa ze chyba pierwsze 20-30 pozycji w Google związanych z CC to były martwe linki bez przekierowania na główną tylko 404 a i czasem jakiś inny błąd :)

author Sławek 05.06.2013 08:43:03

Przecież tu widać, że do SEO nikt tutaj nawet palca nie przyłożył, a stronę robiła agencja znająca się (albo i nie znająca jak widać) na robieniu stron internetowych. Skoro wcześniej mieli SEO w pupie to i przy przenoszeniu mają to głęboko. Pod frazaim brandowymi pojawią się w ciągu tygodnia, pod resztą im to wisi, więc problemu wielkiego nie ma.

author Vin www 05.06.2013 08:44:48

Nowy wygląd mBanku to koszmar. Co do ich SEO to wszyscy wiemy że oni są ustawieni po wieczne czasy... nawet jeśli teraz spadli to szybko wrócą na piedestał...

author Snaphub www 05.06.2013 08:58:00

Ja nie mam problemu na nowej Opera z logowaniem i działaniem serwisu... może te początkowe problemy wynikały z migracji, albo propagacji zmian na serwerach...

author Christoph 05.06.2013 08:59:43

Ja tutaj zgodzę się ze Sławkiem. Tak wielkie firmy a w zasadzie korporacje nie martwią się czymś takim jak SEO. mBank to mocna marka o której ciężko zapomnieć a co za tym idzie zwykły internetowy szarak swoją aktywnością w sieci (nie)świadomie ją pozycjonuje.

author Sławek 05.06.2013 09:08:59

Nie bardzo kumam też komentarze o tym, że mBank jest "ustawiony po wieczne czasy" - przecież oni się nie pojawiają nigdzie pod frazami niebrandowymi, więc na jaki piedestał mieliby wracać? :)

author Piotr www 05.06.2013 12:42:24

Stara wersja panelu konta dostępna jest na https://www.mbank.com.pl/

author hyh www 05.06.2013 13:14:59

Ma ktoś informację jaka agencja robiła wdrożenie nowej strony mbank? Może doczekamy się od nich jakiś informacji dlaczego niektóre rzeczy nie zostały dopilnowane? ;)

author Naturalny 05.06.2013 13:24:02

Strona na pierwszy rzut oka wygląda jak płatny motyw do WordPress-a w cenie poniżej 50 USD.
Co ciekawe strona działa na dwóch adresach z www i bez :)
Może kupili gdzieś przez Internet :P

author Estera www 05.06.2013 15:04:55

Nie rozumiem, czy oni się zbyt pewnie czują, czy co...

author Michał www 05.06.2013 15:18:30

Jako klient MBANK'u mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że ta strona to niesamowita kupa w porównaniu z poprzednią. Nie zagłębiając się w SEO, które też jest tragiczne to po tym wszystkim podjąłem decyzję o szybkim zmianie banku, bo obecny design mnie wpienia :)

author Filip www 05.06.2013 16:47:46

SEO to pikuś przy Usability. Nic nie można znaleźć na tej stronie na pierwszy rzut oka. Dla mnie bałagan jest okrutny.

author homoklikus www 05.06.2013 17:21:32

Moja żona powiedziała że ich nowe logo jest jakieś pedalskie ;)

author SEONovak 05.06.2013 21:00:38

Miałem to samo na Google Chrome :/

author Wilk www 05.06.2013 23:11:06

@Snaphub - no a ja wlasnie mam, musze sie logowac na FF. Ale co ciekawe na usenecie znalazlem wypowiedz goscia, u ktorego jest odwrotnie - on nie moze na FF.

author Renata www 06.06.2013 01:41:11

@hyh:
looknij w źródło:
Pewnie teraz duma ich rozpiera :)

author Renata www 06.06.2013 01:42:43

Wycięłó mi meta-tag, agencja to Intercorn

author Robart www 06.06.2013 08:15:16

Mi się główna strona nie podoba - niestety takie trendy. SEO dla mbanku nie jest ważne bo większość i tak jest na stronie po zalogowaniu

author Mateusz www 07.06.2013 14:42:47

Nie wiem kto wpadł na tak debilny pomysł z nową stroną mBanku. Gdyby nie historia konta to prawdopodobnie bym przeniósł się gdzieś indziej. Usability na zerowym poziomie, ta strona to jeden wielki chaos. Tragedia.

author kuba 07.06.2013 22:48:34

Spoko, ludzie i tak to łykną na parę miesięcy. A mbank nue musi sie pozycjonowac na frazy niebrandowe. I tak na kazdej innej stronie jest ich produkt. Coprawda musza zaplacic za leada ale maja w dupie zmiany algo.

author Timi www 09.06.2013 00:02:05

Wygląd nowej wersji nie przypadł mi do gustu, dobrze, że zostawili możliwość zalogowania się do starej wersji. Jeśli zaś chodzi o SEO, to pewnie się tym tam nikt nie przejmuje. Po pewnym czasie na pewno wrócą.

author Piotr 09.06.2013 10:10:19

tak to jest z dużymi firmami jak mbank, jakiś pracownik zlecił innemu pracownikowi, aby ten zlecił jakimś specjalistą od seło ogarnięcie ich serwisu a tu... niespodzianka, specjaliści nie czytają blogu shpyo i mają kłopot ;)

author tesori 10.06.2013 11:16:41

specjaliści wcześniej nie czytali blogu shypo, bo pewnie jest to pierwszy tego typu przpadek, gdzie firma z kapitałem 7 zerowym strzela sobie w stopę. Jak widzę, dzisiejszym poziom wiedzy u młodzieży(nie u wszystkich), to poważnie zaczynam rozważać jeżdżenie po nowych mostach, wiaduktach i tunelach

author Piotr www 10.06.2013 12:32:48

sprawiają wrażenie jakby stawiali na internetowość, ale ta nowa strona to faktycznie przerost formy nad treścią

author Kamil www 10.06.2013 16:22:41

Nie od dzisiaj wiadomo, że mbank leje sobie na te całe SEO :D Trzeba za to przyznać, że logo i nowy serwis to sobie spaprali. Do nowego panelu klienta zaczynam się coraz bardziej przyzwyczajać ale po co są avatary jak nie można wgrać własnego?

author pozycjoner www 12.06.2013 18:04:58

Pozostał im Page Rank 6 i to chyba nie spadnie po update no i myślą, że na słowa kluczowe nie muszą się pozycjonować, bo są tacy popularni...

author xxxpiotr www 14.06.2013 14:27:01

Aż dziwne że firma z takim kapitałem nie zadbała o seo , przecież w takich korpo zanim wdrożą nowy produkt itp musi przejść przez setki rąk a tutak lipa

author Marcin 17.06.2013 17:22:36

Wydaje mi się że oni raczej mają najwięcej wejść bezpośrednich. Choć z drugiej strony, dosyć dziwne że agencja która im to wykonała, nie zwróciła uwagi na ten szczegół ;)

author Igor www 18.06.2013 16:58:47

Gdybym był klientem mBanku, to po tej zmianie od razu bym zrezygnował. Wygląda jak jakiś portal społecznościowy.

author Daniel www 20.06.2013 18:10:03

@Igor: Dokładnie takie samo wrażenie odniosłem. Osobiście nie znoszę tego trendu ze stronami, które trzeba scrollować pół godziny, a i tak za chwilę zapominam czego szukałem, bo jest 500 obrazków po drodze i sloganów, którym sam mam nadawać priorytety...

author qlwik www 21.06.2013 18:33:14

Mnie ogólnie wygląd ani grzeje ani ziębi, denerwujące jest jedynie to, że trzeba teraz klikać 2 razy zanim się przejdzie do strony logowania......

author Denis www 24.06.2013 01:57:18

Czytałem jeszcze na pewnym blogu, że bezpieczeństwo logowania też daje wiele do życzenia. Przez dłuższy czas logowaliśmy się bez szyfrowania. Nie wiem po co wprowadzać jakiś nowy system skoro stary działał bardzo dobrze i był intuicyjny? Teraz pewnie za jakiś czas zmuszą do nowego i znowu nauka czegoś nowego... Aż się odechciewa dla moich dwóch przelewów i aktywowania karty...

author Darek www 24.06.2013 21:27:22

Szczerze mówiąc do teraz się zastanawiam po co zmieni panel cały w mbanku. Nie wiem jak wam ale Mi poprzedni bardzo odpowiadał :)

author Adam www 25.06.2013 22:57:03

Sytuacja się już chyba uspokoiła a co do seo, to zapewne i tak 90% wejść mają bezpośrednich albo z zapytania "mbank".

author Majka www 27.06.2013 12:32:26

Dla mnie to wdrożenie to jakaieś kompletne nieporozumienie. Teraz pozostaje czekać aż to samo zrobią na Multibanku...

author kalu www 28.06.2013 12:33:49

Już normalnie wyświetla mbank pod zapytaniami, ale nie podstrony tylko stronę główną.

author OceanFire www 29.06.2013 19:43:53

Jeszcze ciekawsze jest to, że mbank spadł na praktycznie wszystkie frazy.
Niegdyś topowe "doładowanie mbank" ostatnio widniało na 5 pozycji :).

author kulnaro www 30.06.2013 17:47:36

Ale mnie to wnerwia ta nowa strona mbanku, jeszcze tam trzeba jakies nowe konto zakładać ja nie wiem jak oni to wymyslili -.-

author Paweł Lewandowski www 03.07.2013 18:14:14

Tak się zastanawiam, strona mBanku była powszechnie znana i lubiana w sieci. Każdy z nas intuicyjnie się nią posługiwał. Po co te zmiany? mBanku nie idźcie drogą Allegro!

author Tomasz www 06.07.2013 11:43:51

Lepsze jest wrogiem dobrego, co dobitnie widać po nowej wersji strony i panelu administracyjnego, do którego na siłę wciśnięto jakieś zabawy z zdobywanie odznak. Jeśli chcę się bawić w osiągnięcia, to uruchamiam Steama, a nie konto bankowe, które ma przecież służyć do innych celów, czyż nie?

author Kamil www 08.07.2013 11:27:02

@Piotr
coś cisza zapadła na blogu, wakacje?

author Klaudiusz www 08.07.2013 21:34:21

Nadal nie rozumiem jak mBank mógł nie zadbać o SEO, a do panelu powoli się przyzwyczajam.

author Alex 09.07.2013 20:28:00

No niestety nawet największym się zdarza. Te nowe barwy też zbyt ciekawe nie są...

author Bartex www 10.07.2013 21:16:20

@Alex
Mi też te barwy się nie podobają. Ogólnie co do całego zdarzenia mbank dał plamę i to poważną...

author Karol 12.07.2013 12:50:34

Widać ''duży'' profesjonalizm u twórców strony banku, który zapewne grosza nie żałował. Taka strona powinna być przetestowana wzdłuż i wszerz. Widocznie im się nie chciało.

author Netbe 12.07.2013 12:53:38

Nowy panel banku jest straszny, mimo że dostałem do niego dostęp to po pierwszym logowaniu wiem że to moje ostatnie logowanie do niego.

author kamil www 13.07.2013 13:09:51

Jak im się mogło nie chcieć przetestować tej strony dla mnie to jest nie do pojęcia nie rozumiem tego.

author Michał www 15.07.2013 12:15:05

Nie potrzebnie próbowali na siłę ten panel usprawniać, a odznaki to już całkowicie porażka...

author Happy Wheels 15.07.2013 13:34:47

Dokładnie, to są specjaliści, którzy zarabiają konkretne pieniądze a efektów nie ma niesetety ;) zastanawiam się na jakiej zasadzie cośtakiego dalej działa

author Bossman www 16.07.2013 09:43:51

Wielcy specjaliści chyba po znajomości podostawali te posady i efekty widać

author Budo 16.07.2013 11:06:24

A kiedy nowy wpis?

author Łukasz www 17.07.2013 11:02:40

lol, banda pajaców za grubą kasę się opiernicza i nawet nie przetestowali dokładnie..

author googool www 17.07.2013 13:07:56

Wstyd dla mBanku i to duży. Na szczęście nie jestem ich klientem.

author Tomeek www 19.07.2013 08:27:59

Teraz już wszystko ustabilizowane jest, ale to była wpadka mBanku :D

author lego duplo 21.07.2013 13:02:50

Odnoszę wrażenie że mBank ma problemy

author Przemysław www 30.07.2013 15:40:10

Z jednej strony - faktycznie wtopa na maxa. Z drugiej jednak - nie dowiedziałbym się o tym, gdyby nie tego typu artykuły, bo osobiście odwiedzam tylko podstronę logowania do konta i tam nowości nie ma :)

author Maciek www 12.08.2013 16:13:12

Ciekawe czy mają tam jakiś dział SEO :D

author Izer www 20.08.2013 10:42:05

Stara wersja była o wiele lepsza. Nie wiem dlaczego zmieniają to co jest dobre. Człowiek się przyzwyczai a tu masz ...

author Darek 10.09.2013 07:41:54

Mnie nowy system podoba się. W tym miejscu muszę wspomnieć o nowym interfejsie w Getin Online, który obowiązuje od kilku miesięcy. Tam to dopiero jest bałagan. Funkcjonalność dla użytkownika jest niemal zerowa - menu i obsługa jest mało intuicyjna. Myślę, że w mBanku osoby zajmujące się SEO pokpiły sprawę.

author Mariusz www 14.09.2013 01:04:15

Fakt o SEO należy pamiętać. ;) Czasem tak bywa. Inni na tym skorzystali, a za jakiś czas może być zupełnie inaczej.

author bilard 24.09.2013 21:20:17

No to teraz się zacznie masówka na frazy mbankowe :D

author Karol www 10.10.2013 11:42:23

Śmiesznie to wszystko wygląda tym bardziej że każdy bank jak m-bank czy Getin maja ostatnio na tyle konkretne wtopy ze coraz bardziej klienci określają ich jako oszustów wśród banków.
Ale sugestywnie na to patrząc na 100zadowolonych znajdzie się 30 co krzyczeć będą że źle i niedobrze a prawda jest tylko taka że czytać nie umieją ze zrozumieniem

author adam www 15.11.2013 12:35:49

Do dzisiaj po wylogowaniu się otwiera się strona 404.

author Tanja www 18.04.2014 14:43:01

mBank nie tylko olał SEO, ale się po prostu sypie z roku na rok coraz bardziej. A jak słyszę w reklamie, że najprawdopodobniej najlepszy bank ever, to słabo mi się robi.

author wojtek www 20.06.2014 12:05:11

Jak dla mnie wygląd nowej strony mbank jest porażką nie można na niej nic znaleźć wszystko jakby przepływa jak się zjeżdża na dół strony bardzo nie czytelnie. Po zalogowaniu no też są zmiany ale już baadziej można się połapać co i jak tylko kwestia przyzwyczajenia wzroku.

author Kamila www 25.06.2014 10:35:36

To co się stało z tą stroną to jakaś porażka. Wszystko im się posypało po tej zmianie. Korzystanie z ich internetowych usług jest prawie niemożliwe. Zaczynam rozważać przeniesienie do innego banku bo nie wiadomo jak to długo potrwa. Ich konsultanci na linii swoją drogą mili ludzie nie umieją nic powiedzieć, bo pewnie sami też nic nie wiedzą a zawsze to oni obrywają. Porażka jak można coś wdrażać i tego nie sprawdzić.

author Franciszek www 27.08.2015 09:53:19

Hehe, zakładam, że jeśli nawet mieli jakiegoś specjalistę od tego (grafika ale przede wszystkim SEOwca) to już go nie mają ;) I to jeszcze bank, gdzie przez ich strony internetowe codziennie przewijają się tysiące ludzi. Nie zazdroszczę czarnego PRu jaki sobie zrobili

author Darek www 11.01.2019 14:48:08

Awaria zapewne była chwilowa. Dzisiaj jest taki pęd życia ,że jak komuś coś nie działa przez chwilę to świat się wali. Rozumiem ,że duża instytucja powinna prezentować pewny poziom ale zdarza się nawet najlepszym. Takie pęd odczuwają min. kurierzy, jeden dzień paczka dłużej idzie i obrywa się im okropnie. Wprawdzie są rzeczy pierwszej potrzeby ale bez przesady. Ostatnio zamawiałem wycieraczki samochodowe przez internet pomimo jednego dnia poślizgu na nikogo nie krzyczałem. Pozdrawiam niezawodnych :)

author Firma www 11.01.2019 14:51:26

Masz rację Darku. Pęd niesamowity ale od tego są firmy aby prezentować profesjonalizm. Jeśli znika strona banku jakie to budzi zaufanie klientów do takiej instytucji. A może znikną pieniądze ? Każdemu przejdzie coś takiego na myśl w takiej sytuacji.

author Damian www 08.06.2020 22:46:52

Różnie można o tym myśleć, ale jak widać zdarza się nawet najlepszym. Słyszałem o tym te kilka lat temu, ale jak widać bank funkcjonuje do dziś i ma się całkiem nieźle ;-)

Dodaj komentarz