poinformowało o kolejnej zmianie w algorytmie. Tym razem Google bierze się za strony, które mają zbyt dużo reklam i wprowadzają użytkowników w błąd lub doprowadzają do szału." />
17 Google 3 minuty czytania

Masz dużo reklam na stronie? Bedzie filtr!

Kilka dni temu, Google na swoim blogu poinformowało o kolejnej zmianie w algorytmie. Tym razem Google bierze się za strony, które mają zbyt dużo reklam i wprowadzają użytkowników w błąd lub doprowadzają do szału.

Wszystko rozchodzi się o reklamy above-the-fold, czyli takie które są widoczne zaraz po wejściu na stronę. Efekt często jest taki, że użytkownik bierze treść reklamy za część strony i nabija kliknięcia.

Jak już wspominaliśmy, wielu internautów skarży się, że czasem po kliknięciu odnośnika w wyszukiwarce trudno znaleźć właściwą treść, co jest dość irytujące. To, czego szukają użytkownicy, powinno być widoczne od razu, a nie na dole strony, np. pod całą masą reklam.

Po części łamie to regulamin AdSense. Jak zapowiada Google:

Aktualizacja ta dotknie mniej niż 1% wszystkich wyszukiwań, co oznacza że może być widoczna rzadziej niż raz na 100 zapytań.

Najśmieszniejsze w tej informacji jest kilka rzeczy:

  • W dniu kiedy Google podało do publicznej wiadomości usprawnienie algorytmu dla strony MFA, większość osób (w tym ja) z AdSense dostało maila z informacją, że należy wstawić maksymalną liczbę jednostek reklamowych, bo traci się xxx szans na zarobek :).
  • Jak sprytnie zauważył serwis Search Engine Land, Google chce zmieniać Internet a sam serwuje ostre reklamy above-the-fold (obrazek poniżej). Nie jest to zabawne?

Zobaczcie sami:

  • Mamy reklamy AdWords nad wynikami.
  • Mamy je też po prawej stronie.
  • Do tego jeszcze lista produktów.

Wg mnie brakuje jeszcze mapek z lokalizacjami sklepów.

Z jednej strony to dobrze, że Google bierze się za takie strony, ale z drugiej daje zły przykład Webmasterom.

Ktoś już załapał się na filtr? :)




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Zobacz podobne wpisy

Komentarze 17

author Łukasz Rajzer www 25.01.2012 01:28:20

Strona wyszukiwarki nie podpada pod nowe wytyczne bo:
1. Google.pl / Google.com /.. są wolne od reklam.
2. Stosunek linków reklamowych do niereklamowych na stronach wynikowych jest mniejszy niż 0.2
3. Strony wynikowe nie są w indeksie (-:

author Zen Master www 25.01.2012 08:10:59

@Łukasz Rajzer
A Duplicate Content? W Google wszystko jest skopiowane ze stron + nielegalne pobieranie treści z witryn (kopia strony) bez zgody autora.

@shpyo

Jeśli było by cokolwiek prawdy w tym co piszesz to stronka webhosting.pl by wyleciała z indeksu w co szczerze wątpię.

author gdaq 25.01.2012 08:20:34

Podobnie bylo z audytem seo, ktory opublikowali, a sami sie do niego nie stosowali

author Karlosky www 25.01.2012 08:58:43

@Łukasz Rajzer w pewnym sensie odpowiedział na wszystkie zarzuty przeciw Google.

SERPy nie są w indeksie Google ;)

author Przemek Sztal www 25.01.2012 09:01:42

Miło jest ponarzekać na Google, ale żeby być uczciwym, trzeba powiedzieć, że jest też trochę prawdy w słowach, jakimi Google odpowiada na te zarzuty.

Aktualizacja działa na poziomie witryny, a nie pojedynczych stron. Oznacza to, że w witrynie muszą występować strony, które przekraczają określony w algorytmie stosunek reklam do treści w obszarze above-the-fold i takich stron w serwisie jest stosunkowo duży, określony w algorytmie, odsetek. Przy takich założeniach można przypuszczać, że ocena SERPów Google nie wypadłaby najgorzej.

Poza tym mały obszar rażenia aktualizacji sugeruje, że dotknięte zostaną witryny, które nie znają żadnego umiaru w umieszczaniu reklam :)

author Łukasz Rajzer www 25.01.2012 11:38:09

@Zen Master

1. User-agent: *
Disallow: /
...noindex...

i problem z indeksacją stron załatwiony.

Jeśli chodzi o kopie, to zawsze znasz źródło więc nie rozumiem Twojego stanowiska.

2. Webhosting.pl nie narusza zasad w myśl nowych zmian.

author Zen Master www 25.01.2012 15:53:22

@Łukasz Rajzer

Z tego co ja wiem, to najpierw trzeba zapytać jak kopiuje się czyjąś stronkę ;)
I podczas tworzenia strony nie ma czegoś takiego jak wstawianie kodu dla Google.
Nie do rozwiązania? Jasne,że do rozwiązania. Jeśli ktoś chce być w Google to niech umieści kod dla Google i po sprawie ;)

Google to firma prywatna nie internet :)

Teraz sobie wyobraź,że kilka firm z polski stwierdziło,że robią sobie taka bazę ogólnodostępną.

Nikt by nie płakał,że jego treści chronione prawami autorskimi są kopiowane?

A co do Webhosting.pl to lubię ten portal ale teraz to na maxa przeginają z reklamami i wygląda to na pierwszy rzut oka jak strona zapleczowa wypełniona reklamami.

Popatrz na rozdzielczości 1024 a zobaczysz same reklamy flash (2 na górze strony) + jedna z boku, menu i slideshow. Nic więcej.

Idę o zakład ,że mniej znany portal z takim wyglądem może polecieć (gdyby taką praktykę w Google wprowadzono) i wszyscy mu wytkną właśnie takie reklamy.

Nie, tylko nie mów o AdBlock ;) Nie używam i nie będę.

author pomyslynabiznes.pro www 25.01.2012 15:54:05

Trudno powiedzieć, u mnie coś się burzy, diabeł chyba się interesuje. Było jakieś tąpnięcie, ale nie wiem czy to nie z powodu ogólnie ostrych zmian na stronie. Teraz widzę lekkie wzrosty, zobaczymy jak dalej.

author PatrykSokalski www 26.01.2012 16:11:05

U mnie generalnie dziwne rzeczy się dzieją z pozycjami. Jedna strona, która mogła by się załapać na ten filtr poleciała w dół. Jednak jest to dziwne, bo na niektóre frazy skaczą pomiędzy 60 a 1-3. Na inne bardziej konkurencyjne stoi w pierwszej 10 cały czas.
Z pozycjami innych stron gdzie nie ma reklam w ogóle też jakieś dziwne zmiany w pozycjach się porobiły.

author Jarek www 26.01.2012 19:18:47

innymi słowy G chce, by na stronach były tylko ich reklamy i do tego chyba zmierza.

author SEO 27.01.2012 16:32:28

W sumie dobrze że się za to zabrali, bo niektóre strony przypominały świąteczne choinki. Przecież nie o to chodzi, aby być ciągle atakowanym reklamami.

author Damtox www 28.01.2012 20:01:13

No nie oni są niemożliwi... Chciałbym aby i tym razem ktoś ich za to uwalił jak za podpowiedzi wyników...

author Krzysztof Trynkiewicz z SukcesStrony.pl www 02.02.2012 06:19:50

@Przemek: filtry sa na kazde dane podstrony. Wiem, bo jedna z moich stron oberwala (slusznie).

author Wojtek www 29.02.2012 18:11:58

Sami świecą przykładem... paranoja jakaś - na szczęście nie zauważyłem u siebie spadków na stronach z większą ilością reklam.

author Dawid www 10.04.2013 12:09:44

widzę że dawno nie odświeżany temat, ale chyba na tą chwilę wytyczne uległy zmianą.

author Karol Poniedziałek 01.06.2013 01:14:41

Bardzo fajny wpis. Bardzo pomocny. Ale warto chyba też inwestować w giełdy reklamowe. Ciekawe oferty z tego co wiem ma http://sellspace.pl/ . Notatka bardzo fajna. Bardzo pozytywnie. Jestem chyba waszym nowym fanem :). Pozdrawiam, Karol! :)

author Tomek ze stronabiznesowa.pl www 28.12.2015 20:30:11

To dobre zjawisko, reklamy zewszad tak walą po oczach że oczy wyskakują z orbit czasami. Ja stosuje adblocka i nie mam tego problemu.

Dodaj komentarz