4 Prawdy i mity 5 minut czytania

Ukrywanie linków

Odwieczny dylemat pozycjonerów – ukrywać linki pozycjonujące czy nie. Oto jest pytanie.

Odwieczny dylemat pozycjonerów – ukrywać linki pozycjonujące czy nie. Oto jest pytanie.

Jak już dobrze wiesz, linki z odpowiednimi anchorami mają kolosalny wpływ na pozycję w SERPach. Ukrywanie linków to wg. mMnie swego rodzaju paradoks. W jednym teście pokazałem, że Google nie indeksuje linków, które są ukryte za pomocą zewnętrznych (znajdowały się drugim serwerze) arkuszy styli.

Skoro taki "trik" nie przechodzi, to ukrywanie linków normalnie (czyli za pomocą styli na macierzystym serwerze) też powinno być nie indeksowane. Oczywiście to nie jest prawdą.

Zrobiłem test. Na jednej z moich stron umieściłem ukryty link. Ukryty link wyglądał nieco inaczej niż w poprzednim teście. Zamiast ukrywać go wizualnie (display: none;) ukryłem go optycznie (użyłem koloru linku takiego jakie ma tło serwisu) czyli dla użytkownik tego nie widział, jednak po zajrzeniu w źródło strony link był.

Ku mojemu zdziwieniu takie ukrycie linków przyniosło efekt.

Po pierwsze – link nie rzucał się w oczy, link pozycjonujący nie psuł wizualnie strony. Dwa – link dostał się do pierwszej dziesiątki pod słabo oblegane hasło. I najważniejsze – Google odczytał go jako zwykły widoczny link.

Konkurencja Twój wróg - zrobi wszystko, aby Ci dokopać

Skoro ukrywanie linków jest OK, to dlaczego lecą bany? Wszystko dzięki konkurencji, która nie może pogodzić się z tym, że nie przebieramy w środkach (łamiąc wytyczne Google o stosowaniu nielegalnych technik pozycjonowania) aby osiągnąć lepszą pozycję. Powstanie tutaj błędne koło.

Google chroni swojego algorytmu wyszukiwania jak oka w głowie. Zatem nikt nie wie na jakiej zasadzie on działa. Pozycjonerzy pozycjonują strony stosując "złe" metody i aby było śmieszniej to jeszcze donoszą do Google konkurencję, która używa tych samych "sztuczek". Problem w tym donoszeniu jest taki, że w najgorszym wypadku z wyników wyleci strona, na której znajdowały się np. ukryte linki. Ĺťeby było ciekawiej, takie strony pod pozycjonowanie (tak zwane zaplecze) są najczęściej robione z takim właśnie zamiarem. Więc taką stratę linków, można szybko odrobić. Jeśli w grę wchodzą pieniądze... to można się bawić.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 4

author Rafał (Zajec) 03.01.2007 18:05:15

Drobna uwaga: stylów, stylów, stylów, stylów, stylów :-)

author nerhaa www 19.02.2007 01:37:35

A mam pytanko?

Jeśli wrzucę całą stronę linków pozycjonujących na diva zakrytego przez całą zawartość serwisu?? czyli na divie pod normalną stroną będzie strona ze specjalnym tekstem i linkami?? Bardzo mnie to interesuje:)

author Marooo www 17.03.2008 22:51:48

czy słowa kluczowe mozna kopiować (kod htmla "meta keywords") do swoich wszystkich podstron? to przyniesie efekt?

author Robert www 21.03.2013 13:51:35

@Marooo

Nie. Najlepiej aby każda podstrona miała swoje meta keywords.

Dodaj komentarz