31 Testy, eksperymenty 4 minuty czytania

Im większy PR, tym lepiej

Dla wielu osób, może to co dzisiaj przeczytają, nie będzie rewolucją tylko oczywistą oczywistością. Dla drugim być może potwierdzą się własne przypuszczenia. Dzisiaj przedstawię Wam wniosek z mojego testu, który był związany PageRankiem - który dla większości, jest wyznacznikiem wszystkiego co jest związane z Google.

Cała sprawa z PageRankiem w ostatnim czasie trochę miała się zmienić. Google wiele razy zapowiadało, że PR nie jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na ranking. Jak się okazało podczas mojego testu, jest to bardzo istotny element i potwierdza, że "stara szkoła" jest jak najbardziej aktualna.

Ale po kolei. Kupiłem link na stronie z PR=6, była to strona telegazety TVP. Warto tutaj zaznaczyć, że ze statystycznego punktu widzenia, nie można tego testu uznać za prawdziwy (miarodajny), bo próba (ilość powtórzeń) była zbyt mała. Swoje wnioski opieram tylko i wyłącznie na tej jednej domenie. Czas emisji linku to 36 dni. Dla wielu z nas link na stronie z PR=6, jest bardzo wartościowy i muszę przyznać, że w tym przypadku jest podobnie mimo kilku faktów:

  • Domena w między czasie straciła PR=6 i dostała 4,
  • Na stronie cały czas przybywało linków wychodzących i mimo tego "moc" dalej była bardzo dobra,
  • link był tylko na stronie głównej - nigdzie indziej :).

Stroną którą testowałem, to strona ze stancjami, a dokładniej subdomena - stancje warszawa. Przed testem domena była podlinkowana z katalogów oraz były wpisy w wordpressach. Było to dość dawno, od tamtego czasu nie było nic robione. Strona sama z siebie ustabilizowała się na tych pozycjach. Na to hasło - stancje warszawa - strona skakała między 10. miejscem a 14. - ze wskazaniem na drugą stronę. Ile dał ten jeden link? Moc wyszła dopiero po około 15 dniach. Moja domena zaczęła się piąć do góry - powoli, ze skokami i powrotami na drugą stronę. Dzisiaj strona jest na 5-6 pozycji, co mnie bardzo cieszy.

Pozostaje jeszcze kilka pytań na których nie znam odpowiedzi:

  • Jak długo strona się utrzyma na tej pozycji?
  • Czy wpłynie to na PageRank mojej domeny?
  • Dlaczego, mimo rosnącej ilości linków wychodzących na stronie telegazety, moc dalej była spora?

Na odpowiedź dla ostatniego pytania nasuwają mi się dwa scenariusze. Pierwszy to tzw. domain authority, a drugi to zmyłka Google, czyli my widzimy tylko PageRank (raz wysoki, raz niski), a Google i tak wie lepiej i prawdziwej wagi tego parametru nam nie pokazuje.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Zobacz podobne wpisy

Komentarze 31

author Warchol www 09.10.2010 09:15:34

Na pagerank moim zdaniem wplynie napewno, jak tylko będzie update i link jeszcze będzie na stronie telegazety.

author Uncle Demotivator www 11.10.2010 13:50:59

@magda:

Mnie bardziej dziwi, że telegazeta dalej ma jakikolwiek PR mimo oficjalnej sprzedaży linków bez nofollow - kolejny raz okazuje się, że duży może więcej ;)

author shpyo www 11.10.2010 13:57:13

A gdyby ktoś chciał też mieć linka na telegazie to może go mieć. Znowu jest oferta na allegro :)

author Tomasz Świder www 22.10.2010 13:06:54

Witam. A ja troszkę z innej beczki. Czy orientujecie się może jak aktualnie wygląda kwestia przyznawania PR dla nowych witryn. W sensie, czy coś się zmieniło? SEO zajmowałem się kilka lat temu, dzisiaj wracam do tematu i muszę pewne rzeczy (niestety nawet i podstawy) nadgonić. Wcześniej było tak, że im więcej linków prowadziło do strony tym lepszy miała ona PR (nawet taka tabelka była 1 -100, 2 - 1000 itd.), czy coś w tej kwestii się zmieniło? Pytam bo dla sportu zarejestrowałem jedną świeżą domenę, oczywiście PR=0, minął miesiąc i około >100 linków przychodzących (oczywiście linkowanie stopniowe), a PR dalej 0. Stąd moje lekkie zdziwienie pytanie.

author Tomek www 01.11.2010 16:15:57

Tu jest link do wykresu pozycji strony o której mowa (od dzisiaj):

http://googlemon.pl/pozycje_warszawa.estancje.pl_988bced13ef358df1e8d3e127e75c0ef.html

author Jurgi www 09.10.2010 00:04:58

Do ostatniego akapitu: a może po prostu uwzględnienie spadku PR przychodzi po prostu z opóźnieniem? Jakiej by nie mieli infrastruktury, nie ma szans, żeby algorytm wszystko uwzględniał od razu.

author moje_ulubione www 09.10.2010 09:55:19

PR wiąże się z dużą ilością linków przychodzących -> oznacza to większą wartość (moc) domeny -> link z takiej domeny jest również mocny, stąd przekłada się na wyższą pozycję strony do której linkuje. To wydaje mi się sekret stron z wysokim PR.

author bartek0317 www 09.10.2010 21:34:04

moje_ulubione - ilość linków przychodzących nie spływa na PR, ale ich jakość. Są strony mające po kilka tysięcy linków i Pr 0, a ja mam jedną, do której prowadziło kilka linków i dostała PR 3.

author bartek0317 www 09.10.2010 21:37:53

Zapomniałem dodać (można połączyć komentarze) - w czasie zaobserwowanego wzrostu pozycji doszedł tylko ten 1 link czy dalej pozycjonowałeś stronę? Jeśli ta pierwsza opcja to rzeczywiście widać tutaj "moc" PR.

author gdaq www 11.10.2010 08:18:41

Moze PR strony linkujacej nie byl najwazniejszy a poprostu jej wartosc choc jedno z drugim najczesciej sie laczy.

author magda www 11.10.2010 13:07:53

Ciekawy test... ale mnie również bardzo dziwi to, że moc strony telegazety utrzymuje się mimo dużej ilości linków wychodzących... to przeczyłoby temu, że moc strony dzieli się na ilość linków

author Pawel www 13.10.2010 06:52:06

Taa, teraz wystarczy jeden "życzliwy".
Ja nie rozumiem jak serwis tego typu może sprzedawać linki u siebie

author Marcin www 17.10.2010 00:10:15

Ja uważam że z Page Rankiem to jak z wykształceniem, niby papierek zdania studiów nie sprawia że człowiek jest mądry ale jednak ma jakieś znaczenie. Swoją drogą ja pozycjonowałem kilka witryn na bardzo trudne frazy i większość miała PR1, 2 ,a pozycje były w TOP3, TOP1 tak więc samym PR nie można się kierować w ocenie wartości strony, takie jest moje zdanie.

author Klewer www 18.10.2010 20:20:26

Dla PR dalej jest jednym z najważniejszych wyznaczników wartości strony internetowej, z tym że nie porównuje stron z PR 1 i PR2 - od razu twierdząc że PR2 ma większą moc. Natomiast z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzam, że strona z PR4 jest bardziej wartościowa niż z PR1.

author Mateusz www 19.10.2010 21:52:05

Page Rank już jest przeżytkiem i nie wiem w jakim celu ta wartość jest jeszcze podtrzymywana... A co do samego Page Ranku to trudno tu dokładnie stwierdzić co na niego wpływa bo zdarzyło mi się nie raz że kompletne spamy linkowane spamami zyskiwały PR 3

author Christopher www 22.10.2010 20:42:30

@Tomasz

Nie no to jest nieporozumienie że za ilość linków dostaje się Page Rank. Oczywiście im więcej ty generalnie większy Page Rank. Ale równie dobrze może być stona z 30 linkami o page ranku wyższym niż ta z 1000 linków.

Tu jest wzór na page rank:

http://www.ittechnology.us/slownik-poczatkujacego-pozycjonera/

Nie wiem na ile aktualny bo wpis jest sprzed 4 lat.

A na link z Telegazety też zwróciłem uwagę parę miesięcy temu. Wydało mi się to komiczne. Chyba ktoś kto opiekuje się tą stroną dorabia na boku.

Aż sam chyba przetestuje na ile jest skuteczny.

author Grzegorz www 22.10.2010 22:23:43

Shpyo strona nadal na 6 pozycji zatem ten link dał chyba dużo. Czy warszawa.estancje.pl była w jakiś inny sposób dopalana?

author Paweł Landzberg www 25.10.2010 14:21:54

Fakt faktem, że też wolę linka ze strony posiadającej PR niż z PR=0, ale dobre są też tematyczne strony. No i jeszcze weźcie pod uwagę to, że PR pokazywany użytkownikom za pomocą tych wszystkich programów sprawdzających PR nie zawsze jest zbieżny z prawdziwym PR strony (który nie jest widoczny) z tego względu, że aktualizacja PR jest średnio 4 razy w roku.

Niemniej jednak ciekawy test.

author Rafał www 26.10.2010 09:15:06

Czy ktoś wie, dlaczego ostatnio nie ma update PR ?
Może na forum zagranicznym ktoś komentował obecny stan

author Jacek www 27.10.2010 13:41:04

@Rafał prognoz było dużo, do dziś jak widać update nie ma.

Większość się śmiał jak ktoś pisał że PR ma znaczenie. To czy ma znaczenie czy nie ma to zależy. Podobnie z tym, czy im większy pr tym lepiej. PR to nic innego jak nie do końca obiektywne odzwierciedlenie wartości strony. Nie przekłada się on bezpośrednio na pozycję strony ale jednak strona która jest wysoko musiała dostać więcej wartościowych linków więc większa szansa na to że jej PR będzie wyższy.
Z kupnem linka na stronie z wysokim PR też nie jest łatwo. Trzeba się troszkę znać żeby się nie naciąć na fałszywkę albo zaniedbaną/przechwyconą domenę bez linków, która po prostu nie doczekała się update. Pozdrawiam!

author Arkaszka www 31.10.2010 22:18:29

To mogła być fałszywka, albo po prostu strona sie zestarzała i znudziła wielkiemu G, część linków np nieopłaconych uciekło i PR spadł

author JArek www 14.11.2010 22:42:45

dzięki, ciekawy atrykół

author Łukasz www 23.11.2010 18:19:28

Witam, co do PR update to faktycznie nie zaobserwowałem zmian w serwisach, które mam pod swoimi skrzydłami i stoi. W dzień Wielkiej Nocy odnotowałem ostatnią zmianę wskaźników PR.

Jeśli chodzi o linki z domen o wysokim PR to mają one znaczenie i to duże. Stara, podlinkowana domena ma zazwyczaj autorytet, więc link z niej daje dużo. Obecnie wprowadzam projekt mający mocno zweryfikować tą teorię. Pozycjonuję serwis w mocno konkurencyjnej branży i zamierzam znacznie podnieść pozycje na wiele fraz używając do tego witryn o wysokim PR. Linkowanie tysiącami linków ze słabych katalogów, precli i for nie daje dużo w przypadku konkurencji utwierdzonej na zapleczach firm SEO.

Projekt rusza dzisiaj. Pierwsze wyniki za dwa tygodnie. Dam znać jak poszło.

author hopnatop www 30.11.2010 10:47:35

ten link na stronie telegazety bardzo często pojawia się na allegro - sam zastanawiałem się na jego zakupem, ale ostatecznie się nie zdecydowałem.

zasadniczo przy kupowanych linkach (szczególnie z allegro) dzieje się tak często, że w momencie zakupu strona ma wyższy PR niż jakiś czas później

a jeszcze swoją drogą to nie wydaje Wam się, że sposób obliczania PR został zmieniony (właściwie nie sposób, ale bardziej informowanie o wskaźniku) - kiedyś zmiany były cykliczne, w miarę regularne - a w tej chwili dłuży update miał miejsce przeszło pół roku temu

author Polo www 05.12.2010 21:42:42

Ja już się gubię czy jest coś warty PR. Na pewno mając stronę z wysokim Pr można zarobić.

author Super 01.01.2011 20:03:04

Ciekawy test, ale najlepiej samemu się przekonać.

author Oase 15.01.2011 16:39:13

PR jest ważny jak handlujemy linkami, jeżeli chodzi o pozycję w google to często wyżej są strony z PR mniejszym. To moje zdanie.

author Denis www 15.02.2011 15:09:36

Wiadomo już od dawna, że PR nie ma wpływu na pozycje w wyszukiwarce, ale linkując ze strony o wysokim PR jesteśmy w stanie osiągnąć wysokie pozycje.To takie chyba podstawowe wiadomości SEO ;)

author Krzysztof 30.07.2011 18:53:16

Bo im wyższy pr tym strona może mieć więcej linków i można sobie na wiele pozwolić. Strona na pewno spadnie w wynikach. Pozdrawiam.

author Xan -baza imion dla dzieci 07.05.2012 21:27:00

Ciekawy test - juz dosyc dawno. Pytanie: Jakie bylo zakończenie , kiedy strona spadła w rankingach?

author Bartek www 22.05.2012 11:57:29

Teraz to PR już się praktycznie w serpach nie liczy...

Dodaj komentarz