13 Porady SEO 5 minut czytania

Być SEO friendly (cz. II) meta tagi

Meta tagi na stronie, to jedna z najważniejszych części strony – jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Wyróżniamy trzy rodzaje meta tagów...

Zasada najważniejsza: nie robimy stron pod wyszukiwarki, a dla użytkowników!!!
Meta tagi na stronie, to jedna z najważniejszych części strony – jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Wyróżniamy trzy rodzaje meta tagów:

  • tytuł strony,
  • opis strony,
  • słowa kluczowe.

TITLE

Pomiędzy tagami znajduje się tytuł strony, który opisuje naszą stroną i zarazem jest tytułem odnośnika na stronach z wynikami wyszukiwania. Opis ten powinien oddawać faktyczny stan strony. Maksymalna długość tytułu naszej strony to 60 (sześćdziesiąt) znaków (ze spacjami). Dłuższe opisy będą ucinane w wynikach Google.

Gazeta.pl: Gazeta.pl - portal internetowy - www.gazeta.pl
przykład tytułu dla podstrony, kategorii czy artykułu:
Domenowy spam > SEM - Marketing w wyszukiwarkach > blog.shpyo.net

DESCRIPTION

Kolejnym istotnym meta tagiem jest opis strony, gdyż tak samo jak tytuł strony, jest uwzględniany w SERPach. W porównaniu z tytułem, możemy użyć aż 150 znaków (wliczając w to odstępy)!

frelo.enzo.pl: Dobry humor - śmieszne kawały, smieszne dowcipy z możliwością oceniania od 1 do 5. Nowe kawaly na stronie, na maila lub przez feed RSS.

KEYWORDS

W tym meta tagu znajdują się słowa kluczowa, które najlepiej opiszą naszą stronę. Tutaj możemy dać do 256 znaków razem ze spacjami. Tutaj nie należy przesadzać z doborem słów kluczowych. Optymalna i sensowna liczba słów to od 8 do 11, oddzielana przecinkami.

Niech jako przykład posłużą słowa kluczowe z mojego bloga – krótko i na temat:
pozycjonowanie, white seo, black seo, usability, standardy sieciowe, programowanie
agatamłynarska.pl: Agata Młynarska, dziennikarka, prezenterka, konferansjer

Wypozycjonowanie swojej strony pod kilka lub kilkanaście fraz czasem graniczy z cudem. Można to zrobić poprzez zdobywanie linków z odpowiednimi anchorami (tzn. Google Bombing). Ta metoda jest skuteczna dopóty dopóki są linki.

Jeśli chodzi o mnie, to stosuję pewną sztuczkę. Jako że nie warto pozycjonować strony pod kilkanaście fraz, to warto pozycjonować podstrony! Na przykład na autentykach, dla każdej kategorii tworzę dynamicznie tytuł strony oraz odrębne słowa kluczowa z opisem. Dzięki temu zabiegowi jest znacznie większa szansa, że strona i podstrony same wypozycjonują się pod zawarte w meta tagach frazy. Dla przykładu kilka fraz na pod którymi autentyki są w czołówce i generują duży ruch na stronie: podrywacze, toasty, teleturnieje, najlepsze teksty, teksty na podryw. Powyższe wyniki zostały osiągnięte tylko i wyłącznie dzięki tagom i zawartości strony. Moc rosła naturalnie i od czasu do czasu ktoś podawał linki do tematycznych działów na różnych forach dyskusyjnych.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 13

author Robert www 28.11.2006 00:17:32

Generalnie metaznaczniki keywords są uznawane za marginalne. Moim zdaniem warto dawać ich jak najmniej i koniecznie takie, które występują na stronie i są dla niej istotne.
A czy "Meta tagi na stronie, to jedna z najważniejszych części strony" to juz dyskusyjne.

author Kapsel www 23.02.2008 20:55:28

Jakże miałaby to być nieistotna część, kiedy Google właśnie ją najczęściej podaje przy wyświetlaniu wyników!

Keywords faktycznie uznawane są za mało istotne, ale title i description to bardzo ważne elementy, bo na ich podstawie użytkownik zadecyduje czy kliknie w link, czy też nie. Strona może być pierwsza w wynikach, ale z marnym opisem straci dużo gości.

author Forumowicz www 20.03.2009 09:33:29

Tak masz racje autentyki są na stronie głownej bo są podlinkowane sprawdź to w google

author Paweł www 05.04.2009 17:22:49

Super artykuł. Sama prawda. Pozdrawiam

author Kuba www 25.05.2009 14:00:23

Kurcze to jest takie trudne napisać zachęcający użytkowników do odwiedzin description i uwzględnić w tym słowa kluczowe na które chcemy się pozycjonować jedno i drugie się wzajemnie wyklucza :(

author Adam www 30.06.2009 17:33:58

Sam description ma marginalne znaczenie jeżeli chodzi o pozycję, (mówi się że nawet w ogóle nie ma, chociaż ja tam do końca bym nie był pewny), jednak jest bardzo istotne dla użytkownika, jak nie ma description podanego to czasami w serpach pojawiają się jakieś dziwaczne opisy pobrane z treści stanowiącej budowę strony np. typu " strona 1 , strona druga, oceń mnie, archiwum, kontakt" - w ten sposób wygląda opis w niektórych wynikach.
No, ale wiadomo podstawą jest title

author MadeIn3W www 28.08.2009 11:40:14

Zapytam podobnie, jak ty mnie zapytałeś: "Testowałeś"?

author baca www 13.09.2009 19:10:33

taa opis jest najważniejszy

author mat1984 www 24.12.2009 00:20:15

"nie robimy stron pod wyszukiwarki, a dla użytkowników!!!" wg mnie w 90% to martwa zasada

author ir www 06.03.2010 14:25:35

Fajnie, że ktoś umieszcza takie artykuły , wtedy "zieloni użytkownicy internetu" mogą się czegoś sensownego dowiedzieć. Pozdrawiam

author Ciekawy 27.01.2011 10:52:34

A co z meta tagami niezbędnymi do prawidłowego wyświetlania strony? Deklaracja kodowania znaków? Deklaracja zawartości? Autor tego artykułu ma jakiekolwiek pojęcie o tym co pisze? Strony są dla ludzi a nie dla przeglądarek. A przeglądarki są dla kogo?

author Paweł www 15.05.2011 13:26:42

Meta tag keywords już od dłuższego czasu nie wpływa na pozycje strony :) Artykuł sprzed 5 lat, więc wiele się od tego czasu zmieniło :)

author Facebook 30.06.2011 18:20:09

A mnie interesuje czy Google jakoś przychylniej traktuje strony na CMSach w porównaniu do tych na plain html? Założywszy taką samą częstotliwość aktualizacji?

Dodaj komentarz