bloga dla fanbojów Apple (tych nowych jak i starych wyjadaczy). Ustaliłem sobie budżet na 120zł. Jakie były tego efekty?" />
11 Reklama w Internecie 4 minuty czytania

120zł na reklamę

W sieci można coraz więcej przeczytać o reklamowaniu się za pomocą tej sieci. Trzeba przyznać, że nie bez powodu. W ostatnim miesiącu postanowiłem dotrzeć do nowych użytkowników bloga dla fanbojów Apple (tych nowych jak i starych wyjadaczy). Ustaliłem sobie budżet na 120zł. Jakie były tego efekty?

A efekty były zadowalające. Ale po kolei.

Dobór blogów

Na szczęście właściciele najpopularniejszych blogów związanych z Apple, iPhone i pochodnymi zainstalowali u siebie widget AdTaily. Więc niewiele się zastanawiając wybrałem 6 blogów (podane w kolejności jakiej wygenerowały mi ruch wg GA):

  • appleblog.pl,
  • mackozer.pl,
  • bushman-editing.com,
  • przemekspider.com,
  • playr.pl,
  • pineappleblog.pl

Na każdy z tych blogów wypadł budżet 20zł na reklamę co przełożyło się na różną ilość dni emisji reklamy. Emisja głównie była uzależniona od ceny i wypadało u mnie tak od 1 do 8 dni emisji reklamy. Choć tak naprawdę AdTaily ma małego buga (a może to feature? ;). Chodzi o to, że jeżeli reklama zostanie zaakceptowana o godzinie 10, to będzie emitowana 24h + pozostały czas do północy. Czyli w tym przypadku dostajemy dodatkowe 14 godzin emisji reklamy za darmo. Więc jakby nie patrzeć się opłaca ;).

Cel reklamy

Prosty. Zwiększyć oglądalność i zdobyć jak najwięcej nowych czytelników oraz aby zaczęli komentować wpisy.

Button 125x125 pikseli

Zachęcający do kliknięcia. Chyba mi się udało to zrobić. Wyglądał on tak:

Co myślicie? Haczyk na fanbojów chyba dobrze zarzucony ;).

Statystyki

Poniższy obrazek prezentuje wejścia na blog po pierwszym dniu emisji.

Jak widać ilość nowych odwiedzin to 75%, czyli co czwarty klikający w moją reklamę już raz był (kiedyś tam) na moim blogu. Średni współczynnik odrzuceń po pierwszym dniu wynosił 54%, to o 10% mniej niż średnia dla całego bloga. Czas spędzony na stronie jak i ilość odwiedzonych stron na użytkownika też były znacznie lepsze w tej kampanii niż dla całej strony.

Ponadto pojawił się większy ruch w komentarzach.

Do dnia dzisiejszego statystyki bloga wyglądają znacznie lepiej ;). Myślę, że mogę powiedzieć, że osiągnąłem swój cel. Teraz jedyne co muszę robić, to pisać nowe porady ;).

Mam nadzieję, że przydał się komuś opis moich działań.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 11

author Jurgi www 02.09.2009 11:48:35

Możliwość wykupienia reklamy na jeden dzień jest świetna też pod innym względem: można się np. szybko wbić z reklamą w określony kontekst: wydarzenie, rocznicę, itp. Takie coś może być wyjątkowo skuteczne, a tanie.

author Mendax www 02.09.2009 16:00:13

A przyznasz się, jaki był całkowity dotychczasowy CPC;) (cost per comment) i CPS (cost per subscriber)?

author Anka www 03.09.2009 13:21:26

Opyla Ci się dla 200-300 wizyt poświęcić 120 zł? Generalnie nisza jest fajna, gadżety na ajfony i inne fajne, ale chyba nie przekłada się to na jakiś zarobek, co?

author shpyo www 03.09.2009 23:37:36

@Mendax: całkowity koszt kliknięcia (pozyskania użytkownika) wyniósł ~26gr za kliknięcie. Jeśli chodzi o Twoje CPC i CPS, to nie mierzyłem tego.
@Anka: celem ten reklamy było zdobycie nowych czytelników, nic więcej.

author sylwester wazowski www 28.09.2009 08:54:57

fakt jest taki że Ci się udało i jest to nie głupi pomysł nawet dla polepszenia pozycji serwisu. Może się okazać że akurat w odpowiednim momencie zaindeksowana zostanie strona na takim blogu który jest w wynikach google gdzieś wysoko z odpowiednim PR i pchamy się lekko w górę.

Co do eventów i wpychania się w określone daty i wydarzenia przyznam że nie głupi pomysł i może nawet skuteczniejszy niż duże kampanie reklamowe typu linki sponsorowane albo boksy reklamowe.

author Damian www 13.11.2009 10:27:16

20 pare groszę za usera to całkiem nieźle. Patrzę jednak na nowe posty i na alexa. Od 2 tygodni nic nowego, alexa ponad 4mln. Chyba za mało userów, żeby opylało się to dobrze prowadzić,co?

author gdaq www 17.11.2009 15:44:23

Ciekawy wpis sam się zastanawiałem nad reklamą w AdTaily tania reklama, szybkość dokonywania zakupów, możliwość zakupu na jeden dzień naprawdę fajny system.

author Rysiq www 27.11.2009 10:49:06

Oczywiście przy zainwestowaniu pewnych środków zawsze powinny się pojawić wymierne efekty. Zastanowić się natomiast należy, czy takiego samego wyniku nie można osiągnąć bez wydawania tych pieniędzy?

author ryshar www 17.12.2009 13:12:47

no ok, ale tak długofalowo, jaki jest plan korzyści? nowi userzy mają w czasie x ściągnąć y nowych userów - swoich znajomych? zakładając, że z% z x userów ma swoją stronę to liczba podlinkowań do mnie wzrosnie o a w ciagu b miesiecy? w ciagu b miesiecy przelozy sie to c moich zysków? czy coś jeszcze innego? bo samo zdobycie czytelników to mało za ten koszt. jeśli można poproszę o publikację wyników połączonych z wynikami koncowymi (o ile moje pytania/pytanie było trafne).
pozdrawiam
Ryszard

author Ewa Jagiełło-Skoczylas www 28.12.2009 09:16:52

Z reklamą AT trzeba trafiać w odpowiedni target i odpowiedni czas. Miałam na swoim blogu ten system ale dużo nie udało mi się wycisnąć. Jako reklamodawca jestem niezbyt zadowolona bo 30zł za 400 użytkowników za tę cenę smokójnie mogłabym zdobyć lojalnych użytkowników samemu w większej ilości :)

author InterV www 03.10.2011 19:21:02

Zgadzam się z tobą Ewa, ale to tez nie jest tak latwo

Dodaj komentarz