9 Reklama w Internecie

Od 0 do 1000 uu dziennie case study

W związku z moim projektem o zwiększaniu oglądalności, przeglądam, czytam wszystko co jest związane z różnymi zabiegami, które komuś pomogły zwiększyć ruch na stronie. Tak się składa, że całkiem nie dawno, na blogu SEOmoz, pojawił się bardzo fajny case, w którym opisane zostały kroki do osiągnięcia prawie tysiąca wejść na stronę.

Na początku trzeba napisać, że ruch i atrakcyjność zależy od bardzo wielu czynników: Pieniądze (;), tematyka, konkurencja itp. W tym przypadku, stroną jest katalog stron  (semi-directory.com). Strona została odpowiednio zoptymalizowana przez autora tego katalogu, trochę proporcji i się zaczęło. Jak widać na obrazku, w tym konkretnym przypadku wystarczyło 5 (a właściwie 4) zmian na stronie aby uatrakcyjnić stronę.

Zwiększanie ogladalności do 1000 dziennie

1. Nowe narzędzie na stronie

Tym narzędziem był kalendarz z imprezami międzynarodowymi. Dodatkowo został stworzony widget, dzięki któremu każdy mógł umieścić go na swojej stronie. Najlepsze jest to, że wraz z tym gadżetem jest umieszczany link zwrotny do strony katalogu.

2. E-maile

Twórca tej strony postanowił wykorzystać reklamę e-mailową. Wykorzystał listę zarejestrowanych użytkowników, reklamodawców w którym podał m.in. informację o wspomnianym wcześniej kalendarzu.

3. Przyjazne linki

Zamiana dynamicznych linków na „statyczne” (wizualnie). Chodziło o zamianę linków typu:  http://www.semi-directory.com/category.asp?level1=5&level2=3&level3=9 na http://www.semi-directory.com/chemical-mechanical-polishing/c9. Jak napisał sam autor, po tym zabiegu wzrosła oglądalność prawie dwukrotnie. O zaletach takich linków pisałem już, ale jakoś nie chce mnie się wierzyć, że może to dać aż takiego kopa.

4. Święta Bożego Narodzenia

Nie trzeba tutaj nic pisać. Wiadomo.

5. Buttony

Buttony typu „katalog poleca tą stronę” z linkiem do strony katalogu. To jest całkiem dobry pomysł. Jak zauważyli blogerzy serwisu SEOmoz, wszyscy lubią tego typu bajery na stronie. Umieszczenie tego typu dodatku (pewnie z informacją na e-mail) dała taki skutek.

Co można się nauczyć z tego powyższego przykładu?

Tworzenie grup mailingowych i informowanie swoich użytkowników o nowych rzeczach przynosi dobre rezultaty (jak nie bardzo dobre). Tak naprawdę to mailing w tym przypadku był kluczem do sukcesu. Jestem trochę sceptycznie nastawiony na „moc” przyjaznych linków, aby po ich wprowadzeniu tak znacząco zwiększyła się oglądalność.
Ten przykład na pewno wniesie dużo do moich stron i będę informował o wynikach.



Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:.

Komentarze 9

author Jurgi (ale nasi dzisiaj dali de…) www 28.03.2009 22:19:34

> Jak napisał sam autor, po tym zabiegu wzrosła oglądalność prawie dwukrotnie. O zaletach takich linków pisał już. Jakoś nie chce mnie się wierzyć, że może to dać takiego kopa.

Mnie się, choć jestem amatorem, wydaje to nie tylko prawdopodobne, ale wręcz bardzo prawdopodobne, wnioskując po ruchu na mojej stronce. I czemu mi się wydaje, że wyjaśnienie takiego działania czytałem właśnie tutaj? ;)

author shpyo www 28.03.2009 22:32:13

Zalety, zaletami. Taki skok byłby dobry, gdyby nagle mu takich linków zewnętrznych przybyło, przez co byłby wyżej w SERPach, ale linki wewnętrzne, albo może czegoś nie napisał (co jeszcze zrobił) ;>

author DJ SEBSON www 29.03.2009 20:29:06

"trochę propocji", @shpyo: zjadłeś r :D

author Adam (no strasznie dali d..) www 29.03.2009 20:30:13

A propos 3 punktu, wiele osób twierdzi że słowa kluczowe w adresie mają znikome znaczenie, z czym osobiście się nie zgadzam, bo również w moim przypadku obserwowałem podobne zmiany po zastosowaniu mod rewrtie.

author shpyo www 30.03.2009 09:18:11

@dj sebson: dzięki za uwagę ;)

author azga www 01.04.2009 18:38:33

jako laik popieram punkt 5.
Nie ma to jak "nobilitujący" bannerek na stronie. Niezbyt duży, dopracowany graficznie i z przemyślanym, a chwytliwym tekstem lub wzbudzającym zaufanie znakiem. Związany z tematem strony - tu przewaga katalogów branżowych.
Sama takie chętnie umieszczam ;)
@Shpyo, jako że o poprawności ortograficznej była mowa, popraw na "niedawno"

author Marcin www 06.04.2009 15:20:55

Szkoda tylko że po mailingu ten poziom nie został tak wysoko. Wniosek - odnaleźli to co obiecywał e-mail, ale nic więcej... bo nie powracają.
Ciekawe, tak czy inaczej.
Jak duża była ta baza mailingowa ktoś wie?

pozdrawiam

author Maritos 0 nowe www 12.05.2010 21:59:04

Pozwolę sobie "odgrzebać" ten temat :) świetny pomysł na linki zwrotne do katalogu. Postaram się zastosować również w moim. Czy znasz jeszcze jakiś "zagraniczne bajery" które mogą pomóc w promocji strony?

author Konny 20.12.2010 17:19:07

www.getclick.pl

nie koniecznie zagraniczny ale też bajer :)

Dodaj komentarz